Dobře oblečená i při sportu! Zatím bez hodnocení.

Před pár dny proběhl takový rychlý „blogový“ chat, kdy jsem komunikovala s pár čtenářkami, a dostaly jsme se k tématu sport. Já sama jsem si před nedávnou dobou řekla, že se sebou musím začít něco dělat, začít se hýbat a zkrátka být trošku aktivnější a vylepšit si kondičku, protože od doby, kdy jsem cvičila s Jillian, jsem veškerý pohyb hodila za hlavu, a když vynechám nějaké ty procházky, jsem na tom s pohybem vážně špatně. A právě včera jsem se dozvěděla, že spousta z Vás je na tom hodně podobně, a i když jsou taková strašná horka, zkrátka se jen nechceme válet doma a něco pro sebe a své tělo udělat. Co?

Odpověď je jednoduchá – začít sportovat! Tím nemám na mysli hrát si na profesionály a začít každý den běhat neuvěřitelně náročné tratě a pořádně si zničit svaly. I občasná jízda na kole, rychlá chůze, pár minutový běh a nějaký ten domácí aerobik může pomoci k lepší kondičce.

Co na sebe?

A tímhle vzniká první velká otázka, která mi sem do komentářů (respektive do poradny) chodí: „Co si mám vzít na sebe?“ Ono, když cvičíte doma, je to zkrátka něco jiného než když se rozhodneš jít sportovat ven, protože spousta z nás je zvyklá chodit ven jen v džínech a triku (zkus běhat v džínech) nebo v šatech či sukni, což taky není nic extra.

Sportovní oblečení by mělo být primárně pohodlné. Nikde by tě nemělo nic škrtit, tlačit, bolet, měla by ses cítit uvolněně a pohodlně, neošívat se. Ono je to samozřejmě důležité po celý den, ale při sportu je to dvakrát důležitější.


Pokud jsou venku velká vedra nebo se hodně potíš, protože na pohyb zkrátka nejsi zvyklá, je dobré zvolit i vhodné oblečení z hlediska funkčnosti – tím mám na mysli funkční termo prádlo, které má hned několik funkcí. Hlavní jeho účel je odvod vlhkosti – tedy snižuje pocení, dál může podporovat snižování váhy a zbavování se celulitidy (např. kompresní prádlo).

Pokud si nechceš pořídit podobný kousek, je důležité volit oblečení z dobrého materiálu – tedy, aby bylo příjemné, prodyšné a nejlépe co nejpřírodnější. V těch syntetických se více potíme a není to nic záviděníhodného.

Důležitá součást sportu – obuv

Obuv je při sportu extrémně důležitá – to zejména, pokud běháš, skáčeš a hodně používáš nohy. Není totiž výjimkou, že se při sportu stávají úrazy a nejčastěji jsou to právě vyvrtnuté kotníky a zranění, způsobené nevhodnou obuví. Pokud třeba začínáš s během a nevíš, jaké boty si vybrat, nejvhodnější jsou ty nejvíce „odpružené“, které jsou vhodné pro tvrdé a upravené povrchy (beton, zpevněné cesty). Asi nejvhodnější jsou právě nejznámější a poměrně cenově dostupné značky bot jako jsou Adidas boty, Nike, Puma aj.


Dál je potřeba rozlišovat mezi pánskou a dámskou obuví, protože často vídám, že si ženy půjčují boty od svých protějšků, což také není úplně ideální, protože každá noha je tak trošku jiná a potřebuje jiné zpevnění a jinou péči. I z toho důvodu je fajn, pokud to právě s během myslíš vážně, zajít do specializované prodejny a nechat si poradit od personálu, ať už jde o boty pánské, nebo dámské – vždy je fajn zeptat se na názor odborníka, protože za pár minut běhu se může ledacos stát (právě díky špatným botám).

Líbil se vám článek? Ohodnoťte ho, budeme rádi.

Napsat komentář

Tvůj email nebude zveřejněn.Povinné pole jsou označeny *

*

TOPlist