Častá chyba při hubnutí + jídelníček

Nedávno jsem narazila na blog jedné slečny, která se snaží zhubnout a podělila se o svůj nynější jednodenní jídelníček. Slečnu znám a mám jí moc ráda, ale na jejím plánu jsem našla spoustu chyb a domněnek, kterými se řídí a  tyhle chybičky dělá strašná spousta dívek, které se svojí postavou nejsou spokojeny a snaží se zbavit pár kil, které, alespoň podle sebe, mají navíc… V článku najdeš popis a vysvětlení té nejhorší chyby, které u mladých dívek při hubnutí nalezneš + jeden z možných jídelníčků a univerzálních návodů, jak zhubnout.

Určitě to znáš – stoupneš si před zrcadlo, řekneš si, jak jsi přibrala a jak by jsi chtěla aspoň ty tři/čtyři/pět kilo zhubnout a že od zítřka už vážně začneš jíst málo a držet dietu… Já sama jsem se téhle diety, kdy nejíš skoro vůbec také jako mladší řídila a dost na ní doplatila, protože jsem poté nabrala o mnoho kilo víc a moje neštěstí se ještě prohloubilo.

Pokud se snažíš zhubnout, nedrž žádné speciální diety – při hubnutí je nejdůležitější jíst zdravě a s porcemi to nepřehánět. Snaž se omezit nezdravé jídlo, ale to neznamená, že z jídelníčku musíš úplně vyřadit sladké – jednou za čas nějaká sušenka ničemu neuškodí. Důležité je jíst často, po malých porcí a svoje tělo o nic neobírat.

Jakmile totiž začneš držet radikální dietu a tvé tělo bude strádat, tak se lekne, co se to vlastně děje, začne vydávat uložené tuky a ty tedy hubneš – ale pokud tuhle hladovku nevydržíš po celý svůj život, tak se taky může stát, že jakmile začneš jíst normálně, tak se tělo bude zásobit, kdyby ses náhodou rozhodla pro další dietu – takhle se chrání a říká se tomu jojo efekt.

Tudíž, pokud chceš zhubnout, zapomeň na hladovky, zapomeň na hrozné a drastické diety – stačí jen jíst zdravěji, často – po malých porcích, hodně pít a mít dost pohybu.

*A jak může vypadat tvůj jídelníček? Co třeba takhle?

Snídaně:

Měla by být až se vzbudíš, ale zas ne někdy v poledne. Nejlepší je snídat mezi 6:00 – 9:00. Klidně si dej pořádnou porcičku, protože snídaní si startuješ spalování a metabolismus. Můžeš si dát cereálie/vločky s mlékem, klidně i pečivo (ne bílé, nejlépe celozrnné) se sýrem, či šunkou. Pokud ti jeden rohlíček nestačí, klidně si dej dva – hlavně, aby ses snídaní zasytila:)

Svačina před obědem:

Na jídlo před obědem je nejlepší zvolit něco lehkého, aby ses nepřecpala před hlavním jídlem dne. Tudíž se vážně nesnaž zasytit, ale jen hezky a zdravě najíst. Snaž se dodržovat čas mezi 10:00 – 11:00.  Hodí se jogurt – neřeš jestli bílý nebo s cukrem – samozřejmě je lepší activie než kostíci se sladkým.

Oběd:

Je to hlavní jídlo dne, tudíž nejlepší pokud to bude hezký teplý oběd. Nejlépe do 14:00. Zapomeň na přepálené hranolky, nějaký ten fastfood. Co se týče příloh tak dietní je např. rýže, klidně i brambory. Z masa jsou nejlepší rybičky (pstruh, losos apod) a kuřecí maso nejlépe na přírodní způsoby. K obědu bych dala i třeba nějaký ten kompot z ovoce nebo zeleninové saláty.

Svačina po o:

Až ti slehne po obědě a po nějakém čase opět začneš mít hlad, chce to stejně jako před samotným hlavním jídlem něco lehkého – klidně nějaký ten zeleninový salát, rajčátko, okurku, i ovoce – klidně i to sladší – banán apod.

Večeře:

K večeři spousta lidí doporučuje i to, co bylo k obědu – teplé je prostě dobré. Ovšem, pokud od oběda nezbylo, klidně si můžeš dát celozrnné pečivo se sýrem apod. Čas posledního většího jídla, tedy večeře, by měl být doopravdy max. do té 20:00 hodiny, nejlepší je večeřet okolo šesté – sedmé.

Noční mlsná:

Pokud tě občas stejně jako mě honí v noci nebo na večer mlsná a už je po večeři, já sama si zajdu pro zeleninu, ovoce nebo bílý jogurt. Doma také máme rýžový chléb (racio), který si třeba vezmu k filmu.

Jídelníček je důležitý a jak vidíš je dobré jíst často, ale po malých porcích – jen u snídaně bych udělala vyjímku a klidně se pořádně najedla. Někdy je ale přece jen nejlepší žádnou dietu nedržet, jíst s mírou, co tě napadne a kompenzovat to s dostatkem pohybu – vždyť váha není vše:)

*Upozorňuju všechny, že co se týče jídelníčku nejsem odborník na slovo vzatý, žádný takový obor jsem nevystudovala a proto samozřejmě může dojít ke spekulacím, že je to celé špatné – vycházím pouze ze svých vlastních zkušeností a z přečtené literatury na téma: Jak zhubnout

28 komentářů

  1. Ano naprosto souhlasím :)

  2. Jedna holka beze jména

    Se vším souhlasím, dokonce to takto podobně i dodržuji (ještě před tím, než jsem četla tento článek). Dovolím si nesouhlasit jen s jednou jedinou věcí – rýžové chlebíčky. Co vím z několika odborných zdrojů, tak i když si většina lidí myslí, že takovéhle věcičky jsou dietní, opak je pravdou. Jsou sice hmotnostně velmi lehké, jenže také obsahují minimum vody, vlastně méně než třeba chleba, rohlík – tzn. skoro žádnou, takže nás méně zasytí a přinesou více kalorií. Pochopitelně to je daleko zdravější než třeba čokoláda, nicméně jako noční svačinku bych to moc nedoporučovala, tedy pokud chcete zhubnout. Ale jinak chválím, dobrý článek :)

  3. Super článek, jako vždy, jen se v něm objevuje 6x slovní spojení „nějaké to“…pečivo, zelenina…. ale to je jedno :))) ostatní články jsou úžasný<3

  4. Ahojky :)
    chtěla sem se zeptat můžu pít mléko když „držím dietu“ ?? Miluju ho sem na něm závislá ..!

    • Ahoj, můj lékař mi říká, že mléka není nikdy dost, obsahuje vitamíny, nám velmi prospěšné. Takže MLÉKO-ANO. Ale pokud držíš dietu a bereš jí opravdu vážně, tak se moc nekamarádi s ochuceným nebo plnotučným mlékem. Ale já osobně si myslím, a to i z vlastních zkušeností, že i ty ti nijak neublíží. ;)

  5. Ahoj potřebovala bych shodit 5kg do 3 měsiců…Stačilo by kdybych běhala dvakrát to týdne a zdravě jedla?? Prosím nebo nějaké tvoje dobré rady díky :) a mužu si dát mleko k snídani??

    • Sorry ale z vlastní zlušenosti i spousty přečetlích knih a internetových dobrých stránek ti radím:To je šílenost do 3 měsícu zhubnout 5 kilo je moc každej měsíc jedno kilo.Na snídani rozhodně mléko můžeš jen bys to mohla vždy počase trošku prostřídat a pokud chceš opravdu hubnout tak odtučněné mléko to mam doma i já :) a za 4 měsíce jsem zhubla 4 kila a je to poznat hlavně v zrcadle.:D takže kdo chce poradit:ráda jen si písněte budutu každý den… :)

    • Nicole, to je kravina. Pokud sportuješ takový max. spalování je kilo do týdne, tudíž do tří měsíců pět kil není žádný hřích. Mléko si dát můžeš, ale nepila bych žádné tučné. Hlavně nejíst fastfood a každý večer u telky nezbouchat tabulku čokolády. Když si potom každý den zacvičíš, těch pět kilo bude dole hned. (Ano, vím to. Spadla jsem se 17 kilo a žádné zdravotní problémy nemám, už vůbec nenastal JOJO efekt. Nejde o to hladovět, nebo jíst míň, jde o sport.)

  6. Ahojky :)
    Vím že mám nadváhu….(12 let 63 kilo :X a 155 cm)…ale nijak to nehrotím každopádně potřebuju zhubnout ňáké to kilčo do plavek…
    Tak bych se chtěla zeptat jestli to mám šanci ještě stihnout
    Díky :)

    • Asi takhle, s hubnutím a dietkama mám spoustu zkušeností a vím, že“ když se CHCE tak jde VŠECHNO „. Samozřemě času málo, ale když na sobě zapracuješ a svoje chutě na nějakou tu dobrůtku nahradíš nějakou tou zeleninkou, ovocem nebo jogurtem a velké porce nahradíš menšími, tak máš velkou šanci. Ale nečekej žádné zázraky! Když se vnější změny neprojeví po týdnu, tak nezoufej, začneš se měnit aspoň uvnitř. Pokud teď zaznamenáváš, že máš pořád hlad a na něco chuť, tak si zapiš za ouško, že s radami nahoře se ti roztažený žaludek smrskne a málokdy tě vezmou chutě za jazyk. Zkus cvičit. Byla jsem pořádnej cvalda a po dvoustech metrech pomalejšího běhu mě začínalo bolet na boku. Však po trénovaní se sluchátkami v uších mě běh začal dokonce i bavit. Moje kondička se zlepšila, no a ten pocit. ;) Pokud si to vezmeš k srdci a budeš o sebe dbát, tak se ti aspoň něco povede! Modelka z tebe do léta sice nebude, ale pokud v tom budeš pokračovat, tak do příštího léta máš o pěknou postavu postaráno. ;)
      Tak ti přeju silnou vůli, držím palečky! :)

  7. ahojky pls kdyš si tancuju doma v pokoji jak chci znáš to pustit oblíbenou muziku a točit se poskakovat vlnit se atd. hubnu při tom a prospívá tělu aspon trochu tenhle tip pohybu? dík.

  8. Jo tak to zkusím. Poslední dobou se hrozně přežírám a taková zdravá strava mi jen prospěje…

  9. Pravda..
    Ale ono se to lechce říká (píše) a hůř dělá :D

  10. Ahoj Mers,
    potřebovala bych poradit. Snažím se dodržovat tento jídelníček,ale můj problém je,že když jdu na nějaké to jídlo a řeknu si,že si dám jen jogurt + tmavé pečivo se šunkou,tak vždy mi to nestačí a asi za 15 minut si jdu dát ještě jednou tuto volbu + ještě něco.. Vždy musím být hodně zasycená,musím mít pocit plnosti,jinak jen pořád myslím na jídlo a honí mě mlsná.. Je to normální,nebo nevíš,co proti tomu? Děkuju moc za odpověď

  11. Ahoj, mám 164 cm a 74 kg..co si o tom myslíte? Kolik bych asi tak měla zhubnout? ..děkuji předem..

    • Ahoj, to ti nedokážu určit – nejlepší je dostat se na váhu, na které se cítíš ty dobře. Nedokážu ti přesně říct, kolik kilo bys měla shodit, protože každý člověk má jiné proporce, složení tělesné váhy (tuk, voda apod.)

  12. Já, měřím 152 cm a vážím 42 kg. Připadám si ale hrozně tlustá, hlavně když se kouknu na svoje břicho! Potřebuju zhubnout tak 2 kg, to není moc, ne? Chci být hezká a HUBENÁ!!!! Jiný typ holky kluky nepřitahuje. :-( Poradˇte mi pls!!!!

  13. Bebe tak Ted jsi me pobavila , boze a to ti rekl kdo???? Ver me atraktivnost a laska neni ve vaze ale v osobnosti!

  14. Snižte BMI

    Článek je opravdu povedený.
    Podle mě tak,
    Tajemství hubnutí spočívá v dobře definované profesionální metodě.

  15. Mě při hubnutí pomohl Obethit, začala ho používat ségra a doporučila mi ho, už se po něm tolik nepřejídám, jím pravidelně malé porce a myslím že už to jde na mě vidět! :)

  16. Ahoj chtěla bych zkusit tuto diétu nebo spíše se zdravě stravovat mám 175 cm a vážím 63 kilo.. sice to tak nevypadá ale pořád jen jim a jím a štve mě to.

  17. Ahoj,chtěla jsem se zeptat jestli je to vpořádku když při výšce 162cm mám 64 kg? V případě prosím o radu! Předem Děkuji Lenka

  18. Vyhledej si jak vypočítat BMI a tam si to zadej. Ale já myslim že je to v pořádku :)

  19. Cauky .,mám 135cm a vážím 43 kg mamka mi říká zhubni alespoň 5kg a já si myslím že bych měla zhubnout o něco více tak nějak -135kg = 32 kg ale měla bych asi na to jít lechce . Pls poraďte mi pořád myslím na jídlo a nevím co mam dělat takhle to prostě nejde chtěla bych mít 32-35kg do plavek ,a měla bych asi jít na to pomalu.a předem díky že mi poradíte

  20. Zdravím. tento blog jsem objevila zrovna dnes. Pročetla jsem si snad už všechny články o hubnutí a tvé mě nejvíce nadchly. Jen se musím zeptat. Jezdím do školy autobusem a vracím se až kolem třetí hodiny odpoledne, nevadí zda jsi dám oběd až ve tři? Mohla bych chodit do jídelny ve škole, ale přiznejme si, tam nevaří extra zdravě :/ Předem děkuji za odpověď ;)
    (zda ji vůbec dostanu :D)

Napsat komentář

Tvůj email nebude zveřejněn.Povinné pole jsou označeny *

*

TOPlist