Jak mlsat bez tloustnutí?

Jak mlsat bez tloustnutí?
Ohodnoťte můj článek

Určitě znáš ten pocit, kdy si strašně přeješ sníst něco sladkého a bojíš se, aby se to neprojevilo na tvé postavě, nebo ještě lépe: Po spořádání tabulky čokolády máš výčitky a bojíš se o svou váhu. Některé z nás to sice řešit vůbec nemusí, jiné ale chtějí vypadat pěkně a nejde jen o to, abys byla 100% hubená, ale jde hlavně o hezky zformovanou postavu, kde nikde nic nepřetéká a vypadá to pěkně – to je snad sen většiny žen.

Jak to udělat bez toho, aby ses musela vzdávat dobrůtek a nemusela neustále myslet na počítání kalorií? Věř mi, že to jde – chce to jen trošku se kontrolovat a vědět kdy a po čem sáhnout!

Příjem vs. výdej

Je důležité uvědomit si, kdy se tloustne = pokud příjem potravin (a jejich výživových hodnot a energie) překročí výdej energie. Tzn. pokud do sebe dostáváš víc energie než kterou přes den vydáš. Jak tomu předcházet?

Pohyb! Pohyb! Pohyb! Chceš mlsat? Klidně si dopřej čokoládku, ale je důležité aspoň trošku se přes den hýbat a nemusí to hned být hodiny posilování a profesionálního cvičení. Úplně bude stačit, když místo MHD dopravdy půjdeš nějaký ten kilometr pěšky, procházky jsou taktéž skvělým řešením a pokud máš podobně ustaranou kamarádku, můžete si pořídit DVDčko s cvičením a společně doma trénovat aerobic aj. sportovní aktivity u kterých se navíc můžete skvěle pobavit.

Pokud tě baví třeba plavání – není nic lepšího než jednou za čas vyrazit pořádně si dát do těla a přeplavat pár bázénů. Dáš dohromady příjemné s užitečným a ten pocit, když večer padneš do postele je určitě nezaměnitelný!

Sport navíc v těle uvolňuje hormony „štěstí“ – endorfiny, takže pokud máš špatnou náladu, zamlsej si a jdi si na  pár minut zaběhat, vážně to pomáhá.


Jaká je nejvhodnější doba?

Určitě nejlepší doba, kdy si můžeš dopřát sladké je dopoledne. Už hodněkrát jsem tu psala, že snídaně jsou hodně důležité v našem celkovém jídelníčku a když ráno budeš snídat, tvůj metabolismus bude rychlejší a přes den a v noci nebudeš mít takový hlad a chuť hřešit. Do snídaně se tedy občas nemusíš bát zapojit i sladké dobrůtky nebo slazené pití jako je kakao aj.

Naopak nejhorší doba je určitě večer – to se snaž svoje mlsání omezit a předcházet mu. Asi moje nejhorší období, kdy jsem to fakticky nemohla kontrolovat bylo při práci, kdy jsem chodila na noční dvanáctihodinové směny a tedy jsem začínala žít v šest večer a chodila spát v šest ráno – v práci bylo normální večeřet v jednu ráno, protože bez energie se to u manuální práce přežít nedalo. Na druhou stranu jsem tam doopravdy měla hodně pohybu a to večerní jídlo a mlsání se na mě neprojevilo. Nevýhoda byla v tom, že jsem si potom skoro celý měsíc musela zvykat na klasický denní režim a na to, že se nevečeří ve dvě ráno! :)

Lepší náhražky

Vždy se dá najít věc, kterou si můžeš utišit svojí chuť na sladké a která nebude tak nezdravá. Dobrým řešením je ovoce – některé druhy obsahují sice velké množství cukru, ten ale není tak škodlivý jako cukr rafinovaný a pro tělo je mnohem zdravější. Výhodu tady určitě mají slečny, které milují hořkou čokoládu – čím pravější čokoláda je a čím víc procent čokolády obsahuje – tím je lepší a není tak tučná. Přiznám se, že hořká čokoláda mi nechutná a proto tuhle nahrážku prostě nesnesu – škoda!

Správný jídelníček


Mlsání ti tělo odpustí pokud mu budeš dodávat vše, co potřebuje. Je tedy mnohem lepší jíst pravidelně, pětkrát denně v menších porcích, alespoń jednou denně teplé jídlo, zeleninové přílohy a k tomu si dát nějakou dobrůtku. To, co je chybou v myšlení spousty dívek je to, že si myslí: „Když budu jíst málo a potom si dám něco sladkého, na těle se to neprojeví“ – to vůbec není pravda. Tělo (hlavně v dospívání) potřebuje vitamíny a minerály a jiné látky, které jsou pro život a zdraví důležité a zdravé tělo ti určitě odpustí sladkosti mnohem jednodušeji než tělo, které strádá a vše si ukládá na horší časy.

11 komentářů

  1. Já si myslím,že toto jsou kecy(nic ve zlým,je to pěkný článek),ale já si myslím,že to záleží na tom co si kdo myslí. Třeba když mě bylo 15-16 tak jsem se strašně hodně moc hlídala abych nezttloustla a několikrát denně jsem cvičila a když jsem náhodou snědla něco sladkýho tak jsem měla šílené výčitky. V 17 už mě to přestalo bavit a s cvičením jsem sekla a začala jíst vše na co jsem měla chuť. Někdy se i přejím k praksknutí,jím hodně sladkostí atd a moje váha se za ty 2 roky co jsem přestala cvičit a hlídat se nezměnila. Vlastně jo v době cvičení jsem vážila 45 kilo při výšce 160 cm a pak když jsem přestala došla jsem na váhu 48-50 což je k mé výšce super váha a ty dva roky se mě to pořád drží:-) . Prostě mám vsugerované,že můžu snist i koně a pořád zůstanu štíhla :-)

    • podle mě nezáleží na sugesci ale na tvém metabolismu

    • Deep breath

      Souhlasím s Luckou :)Máš dobrý metabolismus být tebou tak se modlím ,ať ti vydrží , až do stáří. Já třeba toto musím dodržovat nebo bych nabrala zpět těch 15 kilo co jsem zhubla. Mám to po mámě ,že jsem do kulata. Teď se držím a trochu cvičím a hubnu. Měřím 170 cm a chci vážit 59-58kg. Teď mám 63kg tak mi držte palce :)

  2. No jako ja ti můžu říct že nejsem ze štíhlé rodiny tak nevím po kom bych to podědila :-D Z obou stran. Mamka neni štihla tata není štihly moji prarodiče ani z jedné strany taky nejsou štihlí. A ještě ve 12ti letech jsem byla tlustá.Mám k tomu sklony bbýt taková baculatá :-D hlavně k prdeli jako kombajn.:-D Ve 13 jsem začala s dietou a od té doby jsem prostě štíhlá a to jsem i cvičila. No jak už jsem psala po zhubnutí jsem se hlídala a cvičila a pak me to přestalo bavit a skončila jsem s tim a už je to 2 roky co necvičím a jim co chci a pořád mám stejnou váhu a jsem za to strašně ráda. Prostě to už neřeším a cítím se fajn :-)

  3. Já mám výhodu takovou, že když se hodně najím, hodně sladkýho atd. tak prostě nestlousnu:) Mám hubenou postavu a jsem za to ráda:)

  4. tak to mně hořká čokoláda chutná :) mléčnou vůbec nejím, a mohla bych se tě zeptat,myslíš si že banán je tučný? tady u tebe jsem četla že existuje i banánová dieta, ale zas kamarádka mi říkala že banán je tučný, tak já nevím :(

    • Banán obsahuje hodně energie (kalorií), ale že by byl tučný, třeba jako smažené jídlo apod., to určitě ne:) Narozdíl od jiných potravin je vlastně zdravý (určitě lepší tohle než fastfood). Záleží ale na tom, jak budeš mít uzpůsobený jídelníček, ta dieta, co tu najdeš je o tom, že jídelníček neobsahuje žádné velké kalorické hodnoty a doplňuje se to banánem, tím pádem je příjem vyrovnaný. Pokud ale nedržíš žádnou extrémní dietu, tak nevidím důvod, proč si banán nedat:)

  5. Já když mám na něco chuť, radši sáhnu po ovoci, nebo zelenině. To už jsem se odvykla jíst tolik sladké :D

  6. Ahoj!Chcem schudnúť a beh mi teda vôbec nejde:keď začnem behať začne sa mi krútiť v hlave.Prosím poraď mi ako mám dokonale schudnuť…

    • Je tady spousta článků, najdi si rubriku o hubnutí (zdraví a životní styl), tam jsem psala na tohle spousta článků:)

Napsat komentář

Tvůj email nebude zveřejněn.Povinné pole jsou označeny *

*

TOPlist