Jak posílit imunitu? 4.82/5 (11)

Období chřipek se čas od čas vrátí a pozlobí pár tisíc lidí. Pokud máš slabou imunitu a tvůj organismus se nedokáže bakteriím účinně bránit, je jasné, že budeš nemocná častěji než někdo, kdo má silnou imunitu. A kdo z nás je rád nemocný? Když ne klasická chřipka nebo nachlazení, tak je to střevní chřipka a to už vůbec není nic příjemného. Musíš se potit v posteli, když je venku pěkně, tak nikam nemůžeš a delší dobu být doma – to je prostě nuda.

Jak se ale proti takovým nemocem bránit? I když to pro někoho může znít nemožně, i imunita organismu se dá posílit – u někoho víc, u někoho míň (velkou roli hrají i genetické dispozice). Jak tedy na to?

Jídelníček

Jíst zdravě je naprostý základ – klidně si smlsni na čokoládě, dej si brambůrky, ale nikdy bys neměla zapomínat na dostatečný přísun vitamínů, hlavně A C D a E. Na imunitu má největší vliv právě zmíněný vitamín C – tedy ovoce a zelenina, na tu nikdy nezapomínej. Pokud je nerada jíš samotné, udělej si nějaký dobrý salát nebo ještě lépe: jako přílohu k hlavnímu jídlu a večeři.

Další věc, kterou bys do svého jídelníčku měla zařadit jsou kysané výrobky. Tj. jogurty, podmáslí, zelí nebo kefír. Proč? V lidském těle se nachází spousta bakterií, které jsou ale po nás prospěšné (nejvíce ve střevu) a nutně je tam potřebujeme. Pokud tam nebudou, „nadvládu“ získají škodlivé bakterie a už jsi nemocná. Kysané výrobky uvedené výše jsou pro tyto bakterie něco jako strava a proto je dobré zapojit je do svého týdne.


Spánek a pohyb

Dostatek spánku bys nikdy neměla podceňovat. Tělo je hned čilejší, lépe se brání a posiluje to imunitu. Stejně tak důležitý je i pravidelný pohyb. Pokud se doma budeš válet jako pecivál a budeš líná udělat i těch pár kroků do kuchyně, je jasné, že se to nějak projeví. Nemusíš chodit denně běhat, ale rychlejší procházky ještě nikomu neuškodily.

Žádný stres

Když se cítíš špatně psychicky, i na fyzickém stavu se to může odrazit. Optimisté to zkrátka mají ve všech ohledech lepší. Snaž se zbytečně nestresovat a zkus i na něčem špatném najít pozitivum. Hned ti bude lépe.


Pokud se cítíš vystresovaně a unaveně, dej si dlouhou a relaxační koupel, zkus jógu či něco, co ti vždy zvedne náladu.

Líbil se vám článek? Ohodnoťte ho, budeme rádi.

2 komentáře

  1. Ahoj Mers, vím že to sem moc nepatří ale chci se zeptat:
    Když si maluješ řasy normálně řasenkou, jak to děláš, že máš ty řasy tak přirozený? já mám obyčejnou řasenku, nedávám si na řasy 150 vrstev ani se je nesnažím nějak natočit, a stejně vypadám jako pavouk.. (není to až taková hrůza, ale stejně si občas připadám jako strašidlo)

    • Ahoj, tak hlavní je podle mě výběr řasenky. A já hlavně používám kartáček na oddělení (najdeš ho v každé kosmetické sadě nebo i manikúře), kterým se řasy pročešou. Vrstev většinou dávám víc (něco okolo tří), ale řasy po každé vrstvě kartáčkem pročešu:)

Napsat komentář

Tvůj email nebude zveřejněn.Povinné pole jsou označeny *

*

TOPlist