Jak se zbavit chuti? 4.83/5 (6)

Jestli jsi na tom podobně jako já, určitě znáš situaci, kdy si řekneš, jak budeš mít silnou vůli a doopravdy budeš jíst zdravě a v malých porcích, ale pak vidíš něco dobrého a dokážeš celý balíček chipsů/čokolády sníst na posezení. Nebo zkrátka máš pořád hlad a nedokážeš sníst jen malou porci, ale talíř tvým jídlem přetéká? Jak snížit chuť k jídlu? Jak toho sníst méně? Zkusím ti dát pár rad, které by se ti ve snaze udržet své tělo zdravé, mohly hodit.

Asi první, co bych měla zmínit je, že je rozdíl mezi tím, když chceš snižovat porce a jíst častěji a rozdíl mezi tím, když držíš hladovku. Je jasné, že pokud jsi zvyklá jíst víc, tak při hladovce, budeš mít hlad, tvoje tělo bude trpět, to prostě žádným zdravým způsobem neobejdeš a v mladém věku, ti to ani nedoporučuji, protože si jedině zaděláš na zdravotní problémy. Pokud ale sníš na posezení spousty jídla a stále máš na něco chuť, je na místě zapřemýšlet nad tím, jestli něco není špatně a jak by se náš žaludek dal obelstít.

Dobrá a výživná snídaně je základ

I když se snídaně často podceňuje, ty bys takovou chybu určitě neměla dělat. Snídaně je základní jídlo, ještě důležitější než oběd nebo večeře, protože když se probudíš, tvoje tělo je po spánku vyhladovělé, žíznivé a chce jídlo. Pokud si naříkáš, že snídat nemůžeš, nemáš ráno chuť k jídlu nebo ti to nedělá dobře na žaludek, není to nic neobvyklého. Nedělej ale tu chybu, že do sebe nacpeš vše, co ti přijde pod ruku – když pravidelně nesnídáš, žaludek tomu není navyklý a může se bránit. Proto je dobré začínat pomalu, např. od musli tyčinky, cereálií, půlky krajíce chleba/rohlíku a postupem času dávky jídla po ránu zvyšovat. Důležité je vyhradit si na snídani dostatek času.

Tím, že ráno tělo nasytíš, dodáš mu potřebné látky, potom nebudeš mít takový hlad odpoledne a večer, protože hladina cukru (glykémie), nebude kolísat a nebude tě nutit jíst samé blbůstky.

Pořádně se napít


Všeobecně je známo, že pitný režim by se měl dodržovat, ale spousta lidí to bere na lehkou váhu, nebo prostě jen na pití  zapomínají. To je ovšem chyba – když před jídlem vypiješ alespoň 3 – 4 sklenice vody, budeš mít sytější žaludek a sníš toho daleko méně než kdyby jsi byla žíznivá. Možná zde také platí pravidlo: Hlad je převlečená žízeň;)

Jako u šneků

Je dobré si na jídlo vyhradit dostatek času a jíst v klidu a pomalu. Důležité je i jídlo pořádně rozkousat, čím zpomalíš frekvenci polykání, tedy i toho, kolik jídla sníš a dobu jakou jíš. Pokud budeš jídlo do sebe hrnout rychle, sníš toho mnohem více než kdyby sis porci vychutnávala a jedla pomalu a v klidu

Doplňky strav

Existují samozřejmě i farmaceutické výrobky, které mají za cíl snížit chuť k jídlu. Je jich doopravdy velká spousta, některé jen na předpis, jiné můžeš pořídit na internetu nebo v lékárně. Určitě není vyloučeno se k takovým přípravkům uchýlit, jen je vážně důležité říct si, zda to není zbytečné – jsi mladá holka, cpát do sebe tabletky není nejlepší, ničí ti to játra a může to mít i vedlejší účinky. Nebude lepší jíst pravidelně, pořádně snídat a mít pevnou vůli?


Pokud ovšem se rozhodneš podobný přípravek využít, nejlepší bude zajít do lékárny a konzultovat to s odborníkem za kasou, který ti může přípravek doporučit, popř. rozmluvit (kvůli věku apod.).

Líbil se vám článek? Ohodnoťte ho, budeme rádi.

5 komentářů

  1. Ahoj, dobrý článek, někdy se o to snažím, ale nevydržím. Jen se chci zeptat, co má dělat, když mám těsně před menstruací. Asi tak týden před mám strašně velké chutě, že jím více jídla (a to o dost – talíř přetéká) a jsem schopna sníst celou čokoládu za den.

  2. Dobrý rady, i článek.. Já tohleto neřeším, jím jak chci, není nad plný žaludek :D Díky bohu ještě nejsem tlustá.. Stejně bych to nedokázala.

  3. Když mě přepadne chuť na něco sladkýho, tak se také hodně napiju a nebo si jdu vyčistit zuby ;)

  4. No když si dam snídani bolí mě břicho proč

Napsat komentář

Tvůj email nebude zveřejněn.Povinné pole jsou označeny *

*

TOPlist