Ke kráse a ke zdraví díky pitnému režimu

Ke kráse a ke zdraví díky pitnému režimu
Ohodnoťte můj článek

Jak se naučit pít?

O tom, že je voda nezbytným faktorem pro lidské přežití, už bylo napsáno miliony článků a televizních pořadů.

pitný režim

Sama jsem měla s doplňováním tekutin problémy, ale postupem času jsem se prostě pít nutila a naučila. Inspirovala mě k tomu moje babička. Je jí skoro 75, každé ráno cvičí hodinu jógu, chodí na procházky, jí zdravě a je čilá jak rybička. Když jsme se o tom bavily, sama mi řekla, že dřív taky nežila nejzdravěji. Až zdravotní potíže ji donutily k tomu, aby se sebou začala něco dělat. Mezi prvním, co změnila, byl pravidelný přísun tekutin.

Věděla, že musí každý den vypít osm sklenic vody, do kuchyně si položila papír,  propisku a za každou vypitou sklenici si napsala čárku. Postupem času si tělo zvyklo a babička pije jak duha:-)

Já sice nečárkovala, ale myslím na to a piju, i když nemám žízeň, protože se u mě tekutinový deficit projevuje bolestmi hlavy. Nejdřív jsem chodila pořád na záchod, ale už jsem si zvykla i na to. Mám u sebe pořád lahev s vodou. Někdy si do ní přidávám i citron pro chuť.


A proč je tedy tolik důležité doplňovat tekutiny?

Řekla bych to velmi zjednodušeně. Když nebudete kytku zalívat, uhyne. Když nebudete do auta lít benzín, nepojede. A tak musíte „dopovat“ i lidské tělo, aby bylo schopné správně fungovat. Je známé, že tělo je tvořeno ze 70% právě z vody. Jenže si taky musíme uvědomit, že chodíme na WC, potíme se, pláčeme, v zimě nám jde pára od pusy,… Zkrátka vodu z našeho těla neustále vylučujeme, takže ji musíme doplňovat.

Nejčastěji se udává, že dospělý člověk by měl denně vypít zhruba 2 litry tekutin. Jenže je potřeba počítat i s tím, že když je venku horko nebo třeba sportujeme, tak potřebujeme vody víc. Pozor ale na převodnění, mohly byste si poškodit ledviny.

Jaký nápoj je nejlepší?

doplňování tekutinNejvhodnějším nápojem je čistá voda, ale přiznám se, že občas na ni prostě nemám chuť, tak si tam kápnu citron. Často taky piju ovocné džusy, ředěné vodou, nebo bylinkové čaje. Super je taky zelený čaj, určitě neuškodí ani další čaje, třeba já piju i slabý černý, i když není moc doporučovaný, kvůli obsahu kofeinu. Zelený čaj piju neslazený, ale černý by mi tak nechutnal, tak ho doslazuju alespoň medem. A taky zbožňuju odšťavňování, do mixéru nahážu všechno ovoce, co doma najdu a piju. Tolik vitaminů pohromadě, mňam!

Víte, proč se v restauracích podává ke kafi sklenička s čistou vodou? Protože káva a všechny další nápoje, které obsahují kofein, naše tělo dehydrují, takže je potřeba kromě kafe do sebe kopnout i panáka vody:-) Sbohem dejte i sladkým limonádám, není na nich vůbec nic pozitivního, naopak jsou plné cukru a je po nich ještě větší žízeň.

Neumíte si léto představit bez vychlazených nápojů? Chyba! Studené nápoje totiž zpomalují náš metabolismus, cože je nevýhoda hlavně u těch, které chtějí zhubnout.


Jasně, občas je to těžký, nacpat do sebe tolik množství vody, kolik bychom měly, ale je to „oběť“, která se nám pozitivně vrátí. Takže nemáte-li čas čárkovat, naplňte si PETku vodou a mějte ji pořád u sebe. Uvidíte, že doplňování tekutin bude hračka.

3 komentáře

  1. Zvykla sis na to, že chodíš pořád na WC nebo si tvoje tělo zvyklo na zvýšený přísun tekutin a už na WC nechodíš tak často?

  2. Ahoj, myslis si ze nevadi kdyz caj sladim stevii, myslis ze je zdravejsi nez cukr??

    Predem diky za odpoved:-D

Napsat komentář

Tvůj email nebude zveřejněn.Povinné pole jsou označeny *

*

TOPlist