Pravidelný pitný režim 4.75/5 (12)

O pitném režimu se neustále mluví, pořád někdo chce, abychom pili dostatečně – ale spoustu lidí to bere na lehkou váhu a přes den si vystačí se dvěma hrnky kávy a jednou skleničkou vody. Je jasné, že to není dobře a proto se ptám: Chceš být krásná? Mít svěží pleť? Cítit se zdravě? Tak začni dostatečně pít – není nic snažšího.

Naše tělo vodu potřebuje, z velké části ji totiž obsahuje a jakmile jí má málo a nestačí mu to, začne se to projevovat a to často právě tam, kde bychom my dívky vůbec nechtěly. Pitný režim je totiž extrémně důležitý pro naši postavu – jestli si chceš udržet  ladné křivky, jíst a u toho hubnout, snaž se dodržet režim a vypít alespoň doporučované množství vody. Jak se taky říká: Hlad je převlečená žízeň – už jste si tu mohly přečíst, že stačí vypít před jídlem dvě až tři skleničky vody a tvůj žaludek si bude připadat plnější, tudíž toho tolik nesníš.

Dalším důležitou součástí našeho těla, kterou ovlivňuje voda je pleť. Nikdy nebudeš mít svěží, zářivou a zdravou pleť, když nebudeš pít. Bude suchá, není vyjímkou, že se zbarví do ošklivé šedé (i to nízký pitný režim způsobuje) a mnohem rychleji se ti budou tvořit vrásky a to přeci nechce žádná z nás!


Když odběhneme od věcí, které nedostatek vody způsobuje, dostávám se konečně k tomu, jak bys správně měla pít. Množství, které bys průměrně měla za den vypít je 1,5 – 3 litry za den. Nechala jsem tak velký rozsah, protože víc tekutin potřebuješ, když cvičíš nebo jsi jiným způsobem víc aktivní. Pokud ležíš v posteli a jsi líná se jen hnout, není nutné vypít víc.

Tvoje tělo uvítá obyčejnou vodu, tak i minerálky – perlivé vody nejsou úplné zlo a není špatné je pít, určitě bys to ale čas od času měla prostřídat – CO2 (oxid uhličitý, který způsobuje perlivost) totiž přispívá k častým zubním kazům a díky bublinkám si budeš připadat přepitá dříve než když piješ obyčejnou vodu. Slazeným minerálkam už bys neměla podléhat tak často, ale není úplně vyloučené je pít. Pozor ovšem na Coca-colu a jí podobné nápoje – ty pít jen vyjímečně. Dopřát si můžeš i džusy – čím víc procent mají, tím lepší, ale vždy je dobré je zředit vodou, kvůli obsahu cukru.


Pokud nepřežiješ bez hrnku kávy, nic se neděje, ale pokud dospíváš, rozhodně to nepřeháněj – 1 hrníček by ti měl vystačit. Pokud se ho ale nevzdáš, je nutné vypít víc tekutin. Káva se totiž nepočítá do pitného režimu a navíc odvodňuje (takový protipól pitného režimu), tedy pokud jsi „kávoholik“ je nutné abys toho vypila ještě více.

  • Obyčejná voda
  • Neslazené minerálky (popř. čas od času i slazené)
  • Zředěné džusy
  • 1,5 – 3 litry tekutin denně
  • Káva, čaj
  • Coca-cola
  • Energy drinky
  • Alkohol

Líbil se vám článek? Ohodnoťte ho, budeme rádi.

30 komentářů

  1. tenhle článek mi hrozně pomohl, dřív jsem moc nepila a měla z toho docela problémy. Občas i teď na to zapomínám-hlavně ve škole-nevím čím to je, ale vždycky si na to nevzpomenu a nemám vůbec žízeň, to je zvláštní. Ale doma potom vypiju litry :D Snažím se nepít moc colu, protože po ní mám vždycky strašnou žízeň. Díky Mers za tyhle rady!

    • Mersmerize

      Já se přiznám, že mám coca colu hrozně ráda a strašně mi chutná, ale snažím se to minimalizovat, jak to jen jde a nepočítám jí do pitného režimu. Je to takový můj nešvar:D. Jinak není zač, já děkuju tobě, že sem chodíš:)

  2. Ahoj Mers
    Tento článek se ti moc povedl..:) Já jsem jedna z těch, které moc nepijí, takže se mi tento článek opravdu zalíbil a rozhodně začnu se svým pitným režimem něco dělat…:)

  3. Ježkovy voči! Já na to dnes úplně zapoměla. Hned se jdu napít :).

  4. Tohle se ti moc povedlo:) Já se jedna z těch, co se snaží pít co nejvíce, ale taky neříkám, že na to taky někdy nezapomenu ;), ale snažím se ;), protože jak jsem se tu dočetla, pitný režim závisí i na mé pleti, kterou nemám zrovna krásnou, ale dělám všechno pro to:). Piju jen vodu! Příležitostně si dám občas coca-colu, protože jsem si uvědomila kolik cukru v ní je. Energy drinky jsem pila, ale už se ho ani nedotknu! Když vidím co je to s prominutím za svintvo:) Musím tedy říct, že když si dám džus neředím ho, tak začnu:D, ale já piju hlavně a skoro jen vodu z vodovodu:))

  5. Snažím se pít často Aquilu. Slazené minerálky a kafe nepiji vůbec. Nechutná mi to. Ale miluju coca-colu. Bez té nevydržím, ale piju jen Zero. Skvělý článek:) A jsem ráda, že taky piješ colu:D

    • Mersmerize

      Jsme na tom taky podobně, kafe nepiju vůbec, v životě jsem snad nevypila celý hrníček. U coly se snažím držet. Slazené minerálky si dám občas, ale není to nijak často, upřednostňuju hlavně obyčejnou vodu nebo jemně perlivou :)

  6. Ahoj Mers,zajímavý článek,moc tě obdivuju.Chtěla bych se tě na něco zeptat.Můžu ti napsat na email,který máš uvedený v kontaktech?Odepsala by si mi?

  7. Já spíš piju až moc :D

  8. Ahoj Mers, mám s tím pitím docela problém. Doma mě pořád nutí, vůbec nepiju. I když mám žízeň, nejdu se napít. A nebo třeba až po 3 hodinách, až dostanu žízeň. Občas se mi točí hlava je to z toho ,že nepiju? Předem děkuji za odpověď ;))

    • Mersmerize

      Ahoj, určitě je možný, že je to tím (i když v „točení“ hlavy může mít prsty víc věcí). Pitní režim je hlavně o zvyku. Ber si do pokoje sklenice, džbánky pití, dávej je na místa, abys je viděla a připomínalo ti to, že musíš pít. :)

  9. pěkný,povedený článek-vlastně jako všechny ostatní :) ..to já už nepiju nic jinýho než vodu. teda občas si dám colu nebo tak něco..ale od tej doby,co sem držela dietu,tak sem si prostě zvykla a už jí piju pořád :D :)

  10. hezký článek, ale proč jsou čaje mínus?? Protože obsahují kofein? Nebo to má i jiné důvody?

    • Mersmerize

      záleží konkrétně na tom, jaký čaj – většina z nás, ale sladí, takže v čaji je často hodně cukru – černé čaje také obsahují kofein. Samozřejmě třeba takový zelený, bylinkový čaj je dobré vypít a do pitného režimu se počítá, ale záleží na okolnostech:)

  11. Ahoj, moc se mi líbí tvé stránky a tento článek je podle mě velmi potřebný. =) Já proste zapomínám pít , nemám žízeň a většinou ani hlad. Je to divny ale mam svuj program takze nejsem zadna anorekticka a jsem normalni :) .Bohužel se mi stalo že jsem byla ve stresu z testu a zapomela jsem pit po dobu 2dnu. 2. den jsem mela jet s rodicema na kola na pronajatou chatu. Rano jsem se nemohla zvednou z postele a bylo mi hrozne blbe nemohla jsem se niceho najist a dokonce ani napit ptz jsem to vsechno dostala ven. Nakonec jsme ale jeli na chatu a ja si lehla do postele a zvracela porad a nemohla se ani pretocit na zada. Totalni kolaps. Rodice me radsi zavezli do nemocnice kde jsem musela lezet 3 dny na kapackach nez me pustili. Ale nasla jsem si kamaradku a bylo to fajn. Ale od te doby si hlidam pitny rezim. Nevim jak tobe ale me pokazde vyschne krk kdyz piju po malych lokach tak jsem se naucila pit pulitr (na pivo) na jeden veeelkej lok a co zbyde na malej. Tohle opakuju 2-3 za den + voda ve skole (500 ml) a piju jen vodu z kohoutku protoze po ostatni mi moc nechutnaji.

  12. JDU SE NAPÍT :)

  13. A co takové ty ledové čaje jak se kupují? To se počítá ta slazených minerálek?

    • Mersmerize

      Ledové čaje jsou ve většině případů plné cukru a není moc dobré je pít často, měla bys je prostřídávat s obyč. vodou

  14. Ahoj,
    článek se mi líbí, jen mě zaráží jedna věc – proč si dala čaj mezi „mínus“. Každý den vypiju tak 0,5 – 1 litr pravého zeleného čaje a naopak mám pocit, že mi to prospívá. Je plný antioxidantů a z pitného režimu se rozhodně neodčítá. Ani černý čaj není takový driák jako silné kafe a z pitného režimu se neodčítá, na to je málo močopudný. Možná se nemůže započítávat tolik (když vypiju půl litru černého čaje, tak je to třeba stejné, jakobych vypila 0,4 vody), ale i tak si nemyslím, že čaj tělu škodí. Rozhodně si nemyslím, že by měl být započítáván do stejné skupiny jako třeba coca-cola, energy drinky a alkohol:-O. Proto bych se chtěla zeptat, proč jsi ho tam zařadila?

    • Mersmerize

      ahoj, už jsem to psala o pár komentářů výše – správně by měl být v obou skupinách – pravý černý čaj obsahuje kofein a to pro tělo není moc zdravé – sice se do pitného režimu počítá, ale ne v plné výši, jako je tomu např. u vody. Lepší (ale stále ne nejlepší) je to s ovocným slazeným čajem, protože znám spoustu lidí, kteří ho sladí docela dost a tolik cukru určitě není v pitném režimu zdravé. Co se týče ale zelených a bylinkových čajů, tak ty jsou v pořádku a do pitného režimu se počítají. Ale samozřejmě neznám člověka který by si čas od času nedal černý nebo slazený čaj, je to určitě méně škodlivé než káva:)

      Abych to shrnula, tak hodně záleží na tom, jaký čaj konkrétně piješ a pokud sladíš, tak v jaké míře.

    • Tak trošku mě to zarazilo, protože to, že si někdo sladí čaj je na stejné úrovni, jako když si někdo do vody přidává sirup – pak by tedy v obou skupinách měla být i ta voda:-D :)

  15. Ahoj Mers,
    můžu se zeptat, co se stane, když vypiju třeba 4,5 litrů vody? Když chodím odpoledne běhat cca jen na 20 minut? Může to uškodit?

    děkuji :)

    • Ahoj,

      4,5 l vody je vážně hodně, ale pokud se cítíš v pořádku tak by to nemělo mít vliv. Pokud máš hodně pohybu (což i 20 min. běhání je pro někoho hodně), tak tělo si říká o víc tekutin.)

    • A nemůže mi to uškodit, když budu pít asi těch 4,5 l vody? Děkuju za odp.

  16. A co št’áva? To je jako obyčejná voda?

    • Šťáva se samozřejmě do pitného režimu počítá – stejně jako voda i minerálky, jediný problém je v cukru, ale pokud nedržíš žádnou dietu, tak nevidím důvod, proč nepít šťávu:)

  17. Piju když mám žízeň.. třeba za chvilku se půjdu napít.;DD
    Chtěla jsem se zeptat jestli máš zájem být mým SB i nadále, dlouho jsem nebyla na blogu.. pořád je škola, škola, škola.. + druhý blog.
    PS. Odepiš mi prosím na blog, děkuji.;))

  18. Děkuji za dobrý článek! :) Právě jsem hledala nějaký takovýto článek o pitném režimu atd…Je to skvělý web :)

  19. Já osobně jsem se naučila dodržovat pitný režim s domácím automatem na vodu a nemohu si ho vynachválit. Cítím se lepé, když dodržuji pitný režim. Rozhodně by jste to měli dělat všichni.

Napsat komentář

Tvůj email nebude zveřejněn.Povinné pole jsou označeny *

*

TOPlist