Nástrahy podzimu Zatím bez hodnocení.

Tak a je to zase tady, ani jsme nemrkly a je tu podzim. To je skvělá příležitost pro romantické večerní procházky ve spadaném listí, sbírání kaštanů nebo pití horkého svařeného vína či dobré sladké čokolády. Podzim je sice krásné období, ale neměly bychom si ho zase až tak idealizovat. S chladnějším počasím přichází také viry, chřipka, nachlazení či angíny. No a nás, ženy, často potkávají také onemocnění močových cest.

Na to, abyste během podzimu nenachladly, se můžete připravovat během celého roku. Takže jak na to?

Vitamíny

Tady asi není potřeba nic moc říkat, vitamíny bychom měly doplňovat neustále, nejen v druhé polovině roku. Léto asi vědělo, proč se zařadilo před podzim. V letním období totiž všude kolem nás dozrává spousta plodů plných vitamínů. Takže nazujte boty a vydejte se na procházku do lesa. Nezapomeňte si vzít košík nebo jinou nádobu, abyste všechny ty jahody, borůvky a ostružiny měly kam dát! Jestli jste se rozhodly v posledních slunečných dnech spíše relaxovat – nakrájejte si na kousky ovoce a mlsejte. Osvěžíte se a zároveň uděláte něco pro své zdraví. Takový meloun v sobě kromě ostatních živin obsahuje vitamíny A, B a C, a jeho konzumace je jistě lepší než polykání paralenu. Obranyschopnost můžete podporovat také pomocí doplňků stravy – nejlépe těch přírodních! Určitě už jste slyšely o Immunalu, který můžu sama doporučit. Tyhle bylinkové kapky jsou prostě všelék.

Sluneční paprsky a psychický stav

Když jsme u toho sluníčka, nejen, že vám dodává dostatek vitaminu D, ale navíc i spoustu energie a dobré nálady, čímž se dostáváme k dalšímu bodu, psychickému stavu. Věřte nebo ne, ale nemoci jsou spojené s naší psychikou. Takže pro sebe udělejte každý den něco hezkého, třeba si vlezte do vany a tam si přečtěte knížku. Nebo si zajděte s kamarádkou na oblíbený film… Zkrátka cokoliv, co vás udělá šťastnou, je dobré i pro vaše zdraví!

Otužování

Jestli na vás vaše maminka praktikovala tzv. „studený odchov“, výborně. Začít se otužovat v pozdějším věku chce totiž docela kuráž. Pokud se však budete pravidelně otužovat, máte napůl vyhráno, je to velmi zdravé! Nejlepší je otužovat se ráno, ideálně dvě až tři minuty. Pokud si hned netroufnete na studenou vodu, začínejte od vlažné.

Otužování je taky skvělá možnost, jak podniknout s kámoškou něco nového. Zajděte třeba do sauny! Sauna, ledový bazén, sauna… Však to znáte. A až budete dostatečně vysaunované, můžete si zajít třeba na dobrý čaj a probrat novinky posledních dní!


Choďte na procházky

Procházky jsou doporučovány jako součást dne už od pradávna. Uděláte něco pro svoje tělo a nadýcháte se čerstvého vzduchu!

Odšťavňujte

Nakupte ovoce, zeleninu a udělejte si šťávy z čerstvého ovoce! Koňská dávka vitamínů vám na podzim udělá jenom dobře!

Když prevence nezabrala:

Pro posílení svojí obranyschopnosti jste udělaly maximum, ale nemoc vás stejně dostala? Neděste se! V žádném případě však nemoc nepřecházejte, mohly byste tím vážně ohrozit svoje zdraví. Navíc, pokud byste přišly do školy třeba s chřipkou, pravděpodobně nakazíte i ostatní. Takže nejlepší, co můžete udělat, je zalehnout do postele, nasadit si teplé ponožky, zapnout oblíbený film nebo se začíst do knížky a nemoc vyhnat z těla pryč.

Osvědčené tipy pro boj s virózou

Tip 1. – Do větší sklenice, třeba zavařovací, nakrájejte zázvor, plátky citronu a zalijte medem. Této směsi dejte zhruba lžičku do hrníčku, zalijte horkou vodou a několikrát denně popíjejte.

Tip 2. – Není to tedy žádná dobrota, ale tenhle čaj funguje spolehlivě: Nastrouhejte několik stroužků česneku a ty zalijte horkou vodou. Česnek je totiž skvělé antibiotikum!


Tip 3. – Jestli si netroufnete na domácí babské rady, ale nechcete sahat přímo po klasických lécích, zkuste homeopatika, nebo již namíchané bylinkové směsi, která stále více nabírají na oblibě. Uvidíte, že nemoc bude brzy ta tam!

Líbil se vám článek? Ohodnoťte ho, budeme rádi.

Napsat komentář

Tvůj email nebude zveřejněn.Povinné pole jsou označeny *

*

TOPlist