Nauč se relaxovat! Zatím bez hodnocení.

Svět je teď hodně uspěchaný, pořád něco musíš nebo bys měla a často na tebe jen tak může dolehnout stres. Potom je ti mizerně, cítíš se hodně unavená, k nepoužití a se zkaženou náladou.

Relaxace je skvělý způsob jak pečovat o tělo i mysl, uvolnit se a na chvilku se na všechno jen tak vykašlat.

Relax ber jako činnost u které si odpočineš, vyléčíš svoji duši, bude ti po ní lépe. Pro někoho je relax čtení knih a pro někoho je to zase utrpení, tudíž se nedá přesně popsat aktivní činnost u které by sis měla odpočinout. Základem ale je, udělat si alespoň jednou za nějakou dobu (týden, měsíc) čas sama na sebe – nemusí to být den, může to být hodina a tuhle hodinu nezahazuj, ale relaxuj.

Oblíbená aktivita

Miluješ běh? Čtení? Kreslení? Romantické filmy? Proč ne – i u takových činností se odpočívá, říká se tomu aktivní odpočinek a je v mnoha směrech účinnější než ten pasivní.

Udělej si čas na nějakou svou oblíbenou aktivitu, věnuj se jí – užívej si to! I tohle je forma relaxu a jestli se po ní cítíš dobře, tak to je to pravé.


Koupelna

I v koupelně se dá skvěle relaxovat, konkrétně ve vaně. Důležité je, aby tě nic nerušilo a jestli na to máš chuť – vlez si do vany plné teplé vody, zapal svíčky, klidně si pusť nějakou hudbu a prostě si to užívej.

Uvolníš tím svaly, pokud použiješ oblíbenou pěnu do koupele, tak tím lépe pro tebe.

Dechová cvičení

Forma relaxace, která už tak oblíbená není, ale podle odborníků je pro tělo také velice účinná. Potřebuješ na ní jen pár minut, během kterých se nesoustřed na školu, ani na kluka ani na kamarádky, ale jen a jen na sebe – představ si, že jsi na planetě sama a tedy nemusíš nic takového jako jsou kluci nebo rodiče, řešit.

Nejlepší je vzít měkčí podložku, položit ji na zem a sednou si do tureckého sedu – ano, je to meditace. Nemusíš nic říkat, ani si nic extra připravovat. Jediné, co musíš je pravidelně hluboce dýchat a soustředit se na to – soustřeď se na to tak, že zapomeneš na všechno okolo.

Takové cvičení můžeš klidně opakovat každé ráno, před tím, než vyjdeš do školy – posiluje organismus a tělo.


Každé takové cvičen, pokud ti aspoň něco přináší, dává a ty se po něm cítíš lépe je skvělé pro naše tělo – tedy až budeš někdy vystresovaná, napjatá a nervózní – uvědom si, jestli to za to vůbec stojí – raději relaxuj:)

Líbil se vám článek? Ohodnoťte ho, budeme rádi.

6 komentářů

  1. Dobrý :)
    Já občas ve vaně relaxuju ale opravdu jen občas ;)

  2. občas mi ani tohle nepomáhá :) ale zkoušim to :D

  3. Meditovat jsem zkoušela, ale moc mi to nešlo, protože se nedokážu pořádně uvolnit a na nic nemyslet.
    Včera jsem měla „zkrášlovací den“ :) a večer jsem si lehla do teplé vany a kolem zapálila svíčky… jééé :)

  4. Hodinová koupel mi vždy pomůže :)

  5. Mně pomáhal,pomáhá a bude pomáhat výdy běh:) Jelikož závodně běhám,mám to natrénováné nemusím se ničeho bát.. Pustím si do sluchátek písničky a jdu na věc.. je to to nejlepší odreagování od všeho. + až příjdu domu zaskáču si řes švihadlo:) ..Poté následuje uklidňující ledová sprška:)

  6. Já relaxuji buď ve vaně nebo ‚meditací‘.Cítím se pak odpočaťe.

Napsat komentář

Tvůj email nebude zveřejněn.Povinné pole jsou označeny *

*

TOPlist