Snídaně: Základ dne

Snídaně: Základ dne
Ohodnoťte můj článek

Chceš shodit? Žít zdravě? Dát tělu to co chce a co potřebuje? Pak bys v žádném případě neměla zapomínat na snídani, protože ať budeš dělat cokoliv, bez ní nikdy nezhubneš tak, jak bys měla, tělo bude přes den bez energie a ty si hned budeš připadat na horší úrovni. Je to jednoduché a je jasné proč. Spíme různou dobu – někdo spí 12 hodin, někdo 5 hodin, někdo 8 hodin, ale pro všechny z nás by mělo platit, že vydatné jídlo těsně před spánkem je nezdravé, proto ve spánku tzv. hladovíš. Ráno se probudíš a tělo pro funkčnost potřebuje určitou dávku energie, aby ve dne mohlo dostatečně fungovat a to mu ty musíš dodat právě snídaní.

Když se totiž nenajíš hned ráno, tělo bude hladovět do té doby než mu nějakou tu energii dodáš (ať už svačinou či obědem) a to může být několik hodin po probuzení (celkově např. 10 až 20 hodin, což je nepředstavitelná zátěž).

Co budu ze snídaně mít?

Jednou obrovskou výhodou snídaně je to, že můžeš sníst i sladkost, větší porci něčeho, co máš ráda a tělo to spálí lépe a rychleji, než kdyby ses sladkostmi zásobila večer, pravděpodobněji by se ti to uložilo do tuků a to by nebylo dobré. I při dietě není na místě snídat jako ptáček – určitě nic nevylepšíš mini porcí. Ano, je fajn jíst víckrát denně po menších porcích, ale snídaně je základ dne a proto by určitě měla být výživnější.

Další věc, kterou snídaně podporuje je obrana proti přejídání a nečekanému hladu. Když ráno nesnídáš, může tě během dne nebo na večer, chytnou hrozný hlad a ty se naláduješ tím, co první najdeš. To je určitě chyba a díky snídani si budeš regulovat svůj pocit hladu. Také budeš mít určitě lepší náladu, víc energie do celého dne a to je určitě něco, co si přeje každý člověk.


Kdy a jak dlouho snídat?

Snídat bys neměla ve spěchu, ve stresu, to nemá smysl. Udělej si čas, pusť si televizi, rádio, vezmi si k jídlu knihu nebo jez a přemýšlej o všedních záležitostech nevšedního dne. Rozhodně se ale vyhni jídlu za „letu“, tím tomu určitě nepomůžeš. Pokud nemáš ráno čas, zkus si nařídit budíka alespoň o čtvrt hodiny déle, pokud budeš mít v plánu dobrou snídani, určitě se ti bude i vstávat lépe. Nebo můžeš zvolit druhou variantu a to je snídaně ve škole. Tu dodržuju já, protože většinou ráno nestíhám. Ve škole mám ještě čas před zvoněním, takže se bavíme se spolužáky a já si mezitím snídám, to co si vezmu.

Co snídat?

Snídaně by měla tvořit 30 – 40% denního energetického přijmu, proto se určitě neboj, najíst se trošku více. To, co bys do snídaně mohla zařadit a co je vhodné, je např. celozrnné pečivo (sněz kolik ti stačí, nestačí sníst jeden rohlík, když máš pořád hlad), pokud máš ráda jogurty, nic ti nebrání tomu, aby sis nějaký při snídani vzala. Klidně vše doplň sušenkou – ať už  normální nebo cereální.

Důležitý je i pitný režim, který bys ani ráno neměla zanedbávat. Dej si sklenici, dvě džusu (nejlepší je zředit ho vodou), čaje, vody nebo minerálky. Pokud jsi zvyklá na kávu, tak na tu si dej pozor, protože ta odvodňuje organismus a do pitného režimu se nepočítá a pokud vypiješ jeden hrnek, měla bys vypít dvakrát tolik vody.


TIP: Co se stane, když nebudeš snídat?

16 komentářů

  1. Krásný článek! :) Mers seš jednička ;)

  2. Já nesnídám, prostě po ránu nic do sebe nedostanu, i přesto, že nebudu mít moc energie.

  3. Jinak Mers, ty už tu nemáš poradnu?

  4. To je pravda. Už jsem o tom i hodněkrát četla že snídaně je nejduležitější strava z celého dne.
    Někomu se ale ze snídaně dělá špatně, takže by se mohl pozvracet.
    Takovej je můj táta. Nemuze snídat, protože se mu z toho dělá špatně kdyby se nasnídal hned po ránu.
    Já snídám pokaždé, když se probudim, hned si vezmu snídani.
    Protože mě je zase blbě z toho, když se nenasnídám.
    Je mi potom blbě z hladu a vždycky když jsem měla jít na odběr krve ( to je na lačno samozřejmě ) tak mi bylo šíleně blbě a já se vždycky těšila až mi tu krev odeberou a já si zajdu do blízké pekárny a pustim se do jídla ;)
    Takže já bych nemohla být bez snídaně :) Někdo naopak snídat nemuze, ale já bych se bez ní neobešla ;)

  5. proč si vymazala bannery na reklamu.. takže žádne souteže? :/

    • vymazali jsme bannery, ale ne místo pro reklamu – nahoře to pořád je. Jen se mi to nelíbilo a přišlo mi to zbytečné, takže to sem dám, až si někdo reklamu koupí:)

  6. Choco-Laté

    Nejhorší na tom je, že já snídám každej den, ale stejně kila fakt dolů nejdou, přitom mám tréninky 4x týdne po 2 hodinách :// :((

  7. FloSii McCartney

    Zítra začnu snídat :D Ale když o víkendech třeba vstávám kolem dvanácté, tak nestíhám :D:D:D

  8. To mi připomělo, že bych se měla jít nasnídat :D

  9. Také jsem dřív nesnídala,bývalo mi z ranního jídla špatně,nevím ale proč.
    Ted‘ už se snažím snídat každý den,špatně mi přestalo být.
    Je to tím lepší,věděla jsem,že to je to nejhorší co můžu zanedbat – snídaně ;)

  10. Mers, milujem tvoje články za to, že nepíšeš ohrané veci o líčení a pod., ale aj o celkovom životnom štýle. Skvelé!

    Inak bez raňajok by som nevytiahla päty z domu.

Napsat komentář

Tvůj email nebude zveřejněn.Povinné pole jsou označeny *

*

TOPlist