Těmto „zdravým“ jídlům se vyhněte. Škodí více, než si myslíte 4.73/5 (11)

Sladké džusy jsou v drtivé většině nezdravé. Obsahují totiž hodně cukru.

Sladké džusy jsou v drtivé většině nezdravé. Obsahují totiž hodně cukru.

Chcete jíst zdravě? Pokud ano, dejte si pozor na různá lákadla, která se sice mohou jevit jako dobrá volba, ale v konečném důsledku mohou být stejně špatná, jako klasický segment nezdravých jídel, která jsou plná:

  • Tuku
  • Soli
  • Kalorií

Vesměs se jedná o produkty, která najdete v obchodech v segmentu zdravé výživy, ale když se podíváte na jejich obal, zjistíte, že jsou spíše pravým opakem.

Ovocné džusy

Doporučuje se dát si hned po ránu sklenici ovocného džusu, jelikož to může výrazně pomoci vašemu metabolismu. Ne každý džus je ale tím správným a zdravým. Když se na řadu z nich podíváte, tak nemusejí mít ani stoprocentní složení, což je ještě ta lepší komplikace. Mnoho z nich je doslazováno, a to buď cukrem, nebo chemickými sladidly. Ani jedno není pro vaše tělo to pravé. Proto doporučujeme číst obsah, a pokud nenarazíte na nic vhodného, je jednodušší si doma vymačkat šťávu z pomeranče, nebo si můžete odšťavnit jakékoliv jiné ovoce.

Ovesné kaše

Na pultech obchodů jich najdete celou řadu. Máme na mysli instantní ovesné kaše, které se mohou jevit nejenom jako ideální snídaně, ale také třeba jako velmi dobrá svačina. Nic však není tak růžové, jak se může na první pohled zdát. Instantní ovesné kaše nejsou ideální z důvodu, že obvykle jsou jejich základem hlavně ovesné vločky a určité pojivo. Kaši stačí zalít vodou a za pár minut je hotová. Už to napovídá tomu, že se zde bude nacházet celkem dost chemie.

Dále nezapomeňme na to, že instantní ovesné kaše jsou vyráběny s cílem, aby co nejvíce chutnaly. Jsou proto celkem dost doslazovány. A jsme u stejného problému, jako v případě džusu. Proto doporučíme si kaši raději udělat doma. Dosažení sladší verze totiž nebude díky použití ovoce nijak složité, a přitom bude daná verze podstatně zdravější.


Müsli produkty

Na trhu je jich opravdu mnoho, a jelikož jejich základem jsou ovesné vločky, tak se snaží budit dojem toho, že jsou velmi zdravé a tak se hodí při hubnutí, i při zdravém životním stylu. Co dne spatří na našem trhu k tomu nejběžnějšímu, co v této kategorii pořídit?

  • Müsli tyčinky
  • Müsli směsi
  • Müsli sušenky

Pokud skutečně nepůjdete nakupovat do prodejny se zdravou výživou, ale zamíříte do běžného obchodu, můžete si být jista, že zde nekoupíte nic dobrého. Primárně proto, že rizikem je zde stejná situace, jako v případě ovesné kaše. Dané produkty budou obsahovat velké množství jednoduchého cukru. A ten pro váš organismus v rámci diety, ale i v rámci zdravého stravování rozhodně není tím, čeho byste měla dosáhnout. Když už chcete müsli produkty jíst, doporučujeme si je připravit doma. Stačí sáček ovesných vloček za pár korun, trocha ovoce a ořechů a klasická směs je hotová. Pokud zatoužíte po tyčince, nebo zdravé sušence, pomůže vám trocha medu a vaše trouba, kde necháte obojí upéct, vychladnout a již se můžete spokojeně zakousnout.

Tmavé pečivo

Velké lákadlo na pultech s pečivem, které je založeno hlavně na neznalosti vás spotřebitelek. Je totiž velký rozdíl v tom, jestli si dáte celozrnné pečivo, nebo si dáte tmavé pečivo. To celozrnné je rozhodně pro vaše zdraví to pravé. Hlavně pro svůj celkový obsah vlákniny a celkový glykemický index. Pokud se ale podíváme na tmavé pečivo, tak ve výsledku nebude o nic lepší, než pečivo, které je klasické bílé. Cílem producentů tohoto pečiva je snaha navodit pocit toho, že tmavé pečivo je zdravé, a zároveň zajistit, aby jeho výroba byla ekonomická. Stane se tak lákadlem pro neznalé spotřebitele, kteří si myslí, že pořídí něco zdravého za skvělou cenu. Poroto při nákupu hleďte hlavně na složení a na to, jak se produkt jmenuje. Pokud je jenom tmavý, je špatný. Pokud celozrnný, vedle s ním nešlápnete. Zde ale ještě hlídejte podíl celozrnné mouky. Čím je vyšší, tím samozřejmě lépe.

Light produkty

Mají navodit dojem, že jsou něčím skutečně zdravým. V tomto segmentu je možné najít mnoho různých potravin, jako jsou třeba jogurty, stejně jako to mohou být sýry. Nutno však říci, že ono označení light je spojeno jenom s tím, že se jedná o produkt, který je odtučněný. Pokud chcete do svého těla dostat méně tuku, jsou dobrou volbou. Jinak zdravému jídelníčku vyhovovat nemusí, protože mohou obsahovat cukry a škroby – v případě jogurtů, nebo i vysoký podíl soli – v případě sýrů a jiných podobných produktů. Když už produkt s tímto označením, tak jenom po důkladném prostudování toho, co přesně obsahuje.

Dia produkty

S nimi je to podobné, jako s výše popsaným segmentem light produktů. Že je něco dia, to ještě neznamená, že jde o produkt, který je zdravý. Toto označení je zde jenom proto, aby se zajistila lepší orientace v produktech pro ty, kteří trpí cukrovkou. Dané produkty jsou takovými, které neobsahují běžný cukr. Výsledkem je, že většinou obsahují celkem nezdravá sladidla, která jsou založena na chemických základech. Dále to znamená, že mohou obsahovat mnoho jiných nezdravých věcí, jako jsou třeba různé tuky a delší. Cukru je v nich sice nula procent, ale jak je vidět, ani to nemusí nutně znamenat, že je lze zařadit do segmentu těch zdravých.

Moje rada? Prostě přemýšlejte o tom, co kupujete. Nekupujte šmejdy a šunty.

Líbil se vám článek? Ohodnoťte ho, budeme rádi.

4 komentáře

  1. Neměla by ses takhle vyjadřovat, chtěla jenom informovat. To je tvůj názor a laskavě se příště vyjadřuj nevulgárně

  2. Celý blog jsi tímhle zkazila..

  3. Stejně na tom nesejde. Kdybych měla jíst zdravě, tak bych nemohla jíst nic, nebo kupovat ty nejdražší varianty. Jím to, co je…
    Stačí se hýbat a nejíst takový ty extrémní humusy viz. McDonald, tunu sladkosti a tuk přímo z pánve a stačí to.
    Např. Když nestíhám, nemůžu si začít péct sušenky v troubě, nebo vařit ovesnou kaši, nebo mačkat pomeranče. Narychlo čapnu něco v obchodě. Vidíš! A nevážím metrák!

Napsat komentář

Tvůj email nebude zveřejněn.Povinné pole jsou označeny *

*

TOPlist