Think Different

Think Different
Ohodnoťte můj článek

„Myslete jinak“ – vcelku známý reklamní slogan značky Apple, který v originále zní „Think Different“ se mi poslední dobou vybavuje v hlavě tolikrát, až to není pěkné. Vlastně… Ten slogan je pěkný, mám ho ráda, ale důvod proč se mi vybavuje, není to, co by se mi líbilo.

Internet je svět doopravdy velký, virtuální realita je něco nepředstavitelně otevřeného, svým způsobem kreativního, co neustále produkuje nové a nové nápady. Lidé mají prostor pro své myšlenky a nápady a tím vzniká spousta až pekelně dobrých nápadů. Právě internet považuji za hlavní sílu, díky které píšu svůj blog – tím mám na mysli: Bavilo by mě psát, i kdybych nemohla svoje texty takhle jednoduše publikovat a dát na odiv světu? Nikdy jsem neměla sen stát se žurnalistkou ani novinářkou a popravdě, ani dnes mě to nijak neláká, i když psaní je součástí mé osobnosti, ráda píšu, ale jen prostřednictvím internetu – je to lepší, je to nápaditější, je to otevřenější.

Ale má to i své velké minusy, kterým nemůžeme tak úplně zabránit. Jeden velký nešvar je samozřejmě kopírování textů. Když si koupíš časopis, můžeš ukrást článek, můžeš ho přepsat na svůj blog a vydávat za svůj, ale dá ti to rozhodně více práce než dát klávesové zkratky v internetovém prohlížeči. Když opominu kradení článků, dostávám se k věci, za kterou řeknu právě to, abyste mysleli jinak.


Pokud máš svůj vlastní blog, určitě víš, jak je občas těžké vymyslet nový nápad, něco, co tě odliší od ostatních blogů, díky čemu budeš mít větší návštěvnost. Já osobně si tady asi nejvíce zakládám na recenzích, u kterých se snažím, aby byly plné fotografií, s přehledným obsahem, na konci vše shrnu k značkám plus a minus a u většiny z nich dodám i bodové ohodnocení. Jedním z důvodů, proč to takovým způsobem dělám, je samozřejmě, že se mi to tak líbí – ten druhý je, že jen málo dívčích blogů to má tímhle způsobem seřazené a přehledné a i proto se snažím mít řád každé recenze, co nejvíce podobný. Jaké však bylo moje překvapení, když jedna blogerka, o které vím, že pravidelně navštěvuje můj blog, zavedla úplně stejný řád recenze a ke všemu použila naprosto stejné značky plus a minus.

Věci se kopírují, jen málokdy se vymyslí něco 100% originálního, ale jako blogerka se snažím nekopírovat a podávat informace jinak, než je tomu na desítkách českých dívčích blozích. Nikdy v životě by mě ale nenapadlo, okopírovat někomu naprosto do puntíku styl psaní + obrázky, které jsou k sehnání ve stovkách jiných variací. Chápu použití v případě, že někdo nezná blogera či autora, který to používá – svět je velký/internet je velký a opětovnému použití a podobným nápadům se těžko dá zabránit, ale tohle?


Je určitě dobré snažit se mít pěkný blog, ale ne za každou cenu, ne za každou cenu je to dobrým krokem. Líbí se mi jistý styl článku? Dobrá, inspiruji se a budu se snažit udělat to líp. I to by, milé slečny, mělo být Vaší hlavní myšlenkou. Inspirujte se a snažte se to udělat lépe a jak už říká Apple: Think Different!

1 komentář

  1. Výborný článok, môžem s tebou len súhlasiť. Tiež sa snažím byť dobrá, mám niekoľko svojich blogových idolov, ale rozhodne by som si nedovolila niečo okopírovať. Veľmi si zakladám na písaní vlastných článkov. Áno, mohla by som za deň pridať 20 článkov okopírovaných z inej stránky alebo z časopisu, ale načo by to bolo dobré? Nemohla by som byť na seba hrdá. Radšej napíšem každý deň alebo každý druhý deň svoj vlastný článok a potom sa venujem diskusii s čítateľmi. To je práve to moje „think different“ – KOMUNIKÁCIA. Snažím sa odpisať každej čítateľke na jej komentár. Ešte aj k „obyčajnej“ pochvale vždy odpíšem „Ďakujem“. Jednoducho je to slušnosť. Veľmi si vážim svoje návštevníčky, veď práve vďaka nim píšem blog, bez čítateľov to nemá žiaden zmysel. Často sa stretávam s tým, že pod článkami je hromada komentárov, ale autorka blogu na žiaden z nich nereaguje. Rozumiem, že keď sú tam stovky komentárov tak sa to jednoducho nedá časovo stíhať, ale dá sa odpovedať aspoň na niektoré. Je to proste slušnosť.

Napsat komentář

Tvůj email nebude zveřejněn.Povinné pole jsou označeny *

*

TOPlist