Užívání zeleného ječmene v těhotenství a při kojení 4.86/5 (7)

Užívání zeleného ječmene v těhotenství a při kojeníČas těhotenství i kojení je pro ženu jistě nezapomenutelným obdobím, v mnohém však na ni klade zvýšené nároky. Je třeba řešit zdraví nejen svého děťátka, ale též to vlastní. Oba tyto cíle může v mnohém zajistit užívání zeleného ječmene. Ten během těhotenství dokáže minimalizovat obvyklé neduhy, při kojení dodává dostatek prospěšných látek matce i miminku.

Období těhotenství

Již před otěhotněním je velmi vhodné začít užívat šťávu z mladého ječmene. Detoxikujete tak své tělo a připravíte jej na vznik nového života. Vaše tělo bude při jeho pravidelné konzumaci v dokonalém souladu, aby bylo již samotné otěhotnění bezproblémové (stejně tak to platí i u muže), a počaté dítě nevstupovalo do světa s dispozicemi k určitým zdravotním potížím.

Pokud jste jej dosud neužívala, klidně s tím můžete začít i v těhotenství. Nemusíte se obávat nějakého negativního vlivu detoxikace na plod dítěte. Naopak podpoříte jeho dobrý vývoj a u sebe minimalizujete obtíže v tomto období obvyklé – nevolnost, únavu, pálení žáhy nebo otoky.

Zelený ječmen při kojení

Kojením dítěti dodáváme mnoho důležitých látek, podpoříme tím správnou funkci imunitního systému a prohloubíme i svůj vzájemný vztah. Dítě při kojení silně vnímá blízký fyzický kontakt s maminkou, což mu přináší psychickou vyrovnanost, a snazší uspořádání emocí z prozatím ne příliš známého okolního světa.

Zelený ječmen ženě dodá dostatek energie a podpoří též její imunitní systém. Odbourají se tak pocity možného vyčerpání, únavy a posílí se i psychická odolnost, která je v tomto období mnohdy velmi potřebná. Veškeré vitamíny, minerály, stopové prvky i aminokyseliny jsou přes mateřské mléko samozřejmě předávány dítěti.

Dávkování v těhotenství

Dávkování mladého ječmene v těhotenství i při kojení je shodné jako v jiné životní etapě. Pro dospělé je vhodné rozpustit čajovou lžičku zakoupeného prášku ve 200 ml vody, případně džusu či zeleninové šťávy. Nápoj se nepřipravuje nikdy teplý, jelikož by došlo ke zničení enzymů obsažených v mladém ječmenu. Při využití džusu je ideální nejprve prášek rozpustit v trošce vody a až poté dolít džusem. Vytvořený zelený koktejl se užívá dvakrát až třikrát denně nalačno asi 20 minut před jídlem.


V pokročilém stádiu těhotenství je lepší začínat s užíváním zeleného ječmene postupně. Zprvu jej vypijte menší množství a postupně přidávejte, až se třeba po dvou týdnech užívání dostanete na standardní dávku doporučovanou pro dospělé.

Při kojení si raději nedávejte poslední dávku zeleného ječmene večer, ale spíše již odpoledne či v poledne. Pokud byste večer po užití ječmene nakojila dítě, mohlo by být příliš aktivní v době, kdy jej budete chtít uložit ke spánku. U kojenců a batolat je plně dostačující, pokud při kojení užívá zelený ječmen matka. Dětem je později ve formě klasického nápoje doporučován od tří let věku.

Přínos pro matku i dítě

Jak již bylo řečeno, zelený ječmen obsahuje mnoho látek prospěšných našemu tělu, a tedy i dítěti – ať se již k němu dostanou v průběhu těhotenství nebo po porodu přes mateřské mléko. Výhodou užívání zeleného ječmene je, že veškeré tyto látky dodává ve vstřebatelné přírodní podobě. Nehrozí zde riziko předávkování či nežádoucích vedlejších účinků.

V těhotenství je důležité, že zelený ječmen obsahuje též kyselinu listovou. Její příjem snižuje riziko vzniku vrozených vývojových vad u miminka, ke konci těhotenství pozitivně ovlivňuje možné dispozice k předčasnému porodu. Jeho prostřednictvím je též těhotné ženě dodávána potřebná dávka železa, při jehož nedostatku by opět mohlo stoupnout riziko předčasného porodu a narození dítěte s nízkou porodní hmotností.

TIP: Přečtěte si více informací o zelených potravinách


VIDEO: Mladý zelený Ječmen – STRUČNĚ, JASNĚ, JEDNODUŠE

Líbil se vám článek? Ohodnoťte ho, budeme rádi.

Napsat komentář

Tvůj email nebude zveřejněn.Povinné pole jsou označeny *

*

TOPlist