Vedra a horka jsou tu. Jaká jídla je vhodné jíst pro ochlazení? 4.78/5 (9)

Vysoké teploty jsou tady. A vydržet je bude nutné ještě minimálně několik měsíců. Tomu je samozřejmě třeba přizpůsobit jak denní režim spojený třeba s námahou, nebo s tím, že se budete vyhýbat venkovnímu prostoru během poledne. Vedrům je také nutné přizpůsobit svůj jídelníček. Asi nemusíme připomínat, že je základem vyloučit vše, co je:

  • Tučné
  • Smažené
  • Těžké

To vám rozhodně dobře neudělá.

Naopak by měly být základem jídla lehčí – třeba ryba a salát. Dále je vhodné koupit i potraviny, které dokážou jednu unikátní věc. Umí vás ochladit, ale i bojovat proti problémům, které může vedro způsobovat. Toto jsou ony.

1. Banány

Nejenom, že vám mohou chutnat. Jsou také skvělým pomocníkem do horkých dní, jelikož se po jejich konzumaci skutečně ochladíte. Ještě podstatnější to bude, když si daný banán dáte před konzumací do lednice, nebo ho sníte třeba se studeným jogurtem. Nejde ale o jeho jedinou přednost. Je dobrou zásobárnou vitamínů, které se z těla vyloučí hlavně potem. Takto je svému organismu opět dodáte a můžete bezproblémově fungovat třeba po celý den.

2. Máta

Tu můžete najít třeba v mnohých mastech a podobných produktech, jelikož kromě vůně je spojena i s požadovaným chladicím efektem. Nejde samozřejmě o jedinou možnost využití máty, jelikož tu můžete také jíst. Patří do skupiny těch bylinek, které dokážou v létě pomoci v tom, abyste své tělo zaručeně ochladila. Mezi osvědčené použití patří její využití v různých nápojích. Může se jednat třeba o známé nealkoholické mojito, může se jednat třeba o domácí citronovou limonádu, nebo řadu dalších. Dobrou pomocí je i to, když si dáte snítku máty jenom tak do úst a budete ji pomalu žvýkat. I to se naplno projeví její pozitivní účinky.


3. Bílý jogurt

Na ten jsme narazili už v souvislosti s banánem, kdy se může jednat o jeho celkem dobrý doplněk. Bílý jogurt ale můžete použít i jako samostatnou ochlazující potravinu. Při výběru dbejte jenom na to, aby nebyl doslazovaný a neměl vysoké procento tuku. Důvodem, proč dokáže chladit, je nejenom fakt, že ho před konzumací vyndáte z lednice. Je to i proto, že i když se to nezdá, obsahuje celkem dost vody. A s čím nebo jak si ho dát?

  • S ovocem
  • S ořechy
  • S medem

4. Salátová okurka

Dostáváme se k zelenině, kterou jsme výše označili jako vhodnou součást jídel, pokud se objeví velká vedra. A jednou z hlavních možností je salátová okurka. Proč? Jelikož i ona má chladivé účinky a i ty můžete znásobit tím, že ji vyndáte z lednice, nebo ji použijete na přípravu tolik populárního salátu s vodou a octem. Dále nelze zapomenout na její složení, které obsahuje až 95 procent vody. Díky tomu můžete při její pravidelné konzumaci předcházet problémům, kterými není nic jiného, než dehydratace. Posledním plusem je její kalorická hodnota – je minimální a tak se okurky nemusíte obávat, ani když držíte jakoukoliv dietu.

5. Meloun

Jistě ho máte s létem jasně spojený. A to je dobře, protože i ten patří do skupiny potravin, tedy do kategorie ovoce, které vás dokáže velmi dobře ochladit a také osvěžit. Důvodů pro využití melounu je však mnohem více. Podobně jako je tomu u okurky, tak i tady má hlavní vliv především celkový obsah vody, který je s ním spojený. Takže se také jednoduše hydratujete, a nehrozí problémy spojené s nedostatkem tekutin. Dále je meloun i velmi dobrou zásobárnou vitamínu C, ale i látky zvané lykopen. Ta dokáže účinně a efektivně bojovat proti rakovině. Když plánujete letní opalování a chcete snížit riziko, měla byste si dávat kousek melounu nejlépe každý den.

6. Voda

Zní to samozřejmě jako samozřejmost, ale je stále mnoho žen, které si neuvědomují, že během létě je třeba zvýšit příjem tekutin. Jak z důvodu, že nehrozí kolapsy spojené s dehydratací, tak samozřejmě z toho důvodu, že tím eliminujete problém spojený s poškozením ledvin. Je jedno, zda jdete do práce, jdete běhat, nebo se chystáte kamkoliv jinam. Lahev s vodou byste měla mít neustále při sobě. Nebo zajistěte, že si ji budete mít kde koupit. Určitě je správné dát si buď čistou vodu, nebo vodu se Šťávou z ovoce. Co je naopak tím nejhorším, to jsou různé limonády a levné džusy. Když se podíváte na složení, tak zjistíte, že v nich dominuje chemie a také mnoho cukru.

7. Alkohol

Možná to zní zvláštně, ale i ten vás dokáže ochladit. Tuto radu však berte spíše s rezervou. A také myslete na to, že je rozdílů v tom, co vypijete. Pokud je horký den, doporučíme dát si vychlazené desetistupňové pivo, které vás nejenom ochladím, ale také vám dodá potřebné tekutiny, a v neposlední řadě i dostatek minerálních látek. Navíc obsah alkoholu není tak velký, takže se není třeba obávat vyšší dehydratace, nebo opilosti.

Pokud pivu neholdujete, je možné ho nahradit vínem. A to tím bílým, jelikož má také schopnost lidský organismus ochlazovat. Navíc se už chlazené podává. Můžete si ho sice dát samotné, ale lepší bude namíchat ho se studenou perlivou vodou a ledem. Kombinace, která skvěle chutná a také vás naprosto dokonale osvěží. Ideální volba třeba na horké letní večery s kamarádkou, nebo partou přátel. A super je třeba Radler – kombinace piva a citrónové limonády. Zkuste ho a perfektně se zchladíte!

Líbil se vám článek? Ohodnoťte ho, budeme rádi.

5 komentářů

  1. TAK PROČ TO ČTEŠ KDYŽ ŘÍKÁŠ ŽE JE TO TRAPNÝ??

  2. Ježíš uklidni se!!!!
    Už jsem četla víc tvých komentářů.
    Jsi sprostá a drsná jak hladká mouka.
    Tohle je stránka pro holky, ne propsychopaticke krávy!!!!

Napsat komentář

Tvůj email nebude zveřejněn.Povinné pole jsou označeny *

*

TOPlist