Vitaminy pro krásu a zdraví Zatím bez hodnocení.

Pokud chceš být krásná a všemi obdivovaná, neměla by sis zakládat na zcela umělých přípravcích jako je make up, pudr, různé krémy a jiné přípravky, kterými chceš dosáhnout hezčí postavy nebo výraznější krásy. Mnohem důležitější je to, jak se k svému tělu chováš a co do svého těla dostáváš. Proč? Je lepší dávat na odiv svou přirozenou krásu, občas ji vylepšit než naplácat na sebe výrobky, které jen skryjí to, že máš suchou pleť, třepící se nehty, slabé vlasy.

Při problémech, které jsem ti vypsala výše, vždy hledej strůjce ve stravě – ano, to co jíš ovlivňuje nejen tvou váhu, ale i tvou pleť, nehty a vlasy a pokud tělu nebudeš dávat látky, které si žádá, nastanou problémy a ty budeš nešťastná a nejde o to jen být krásná, ale také o to být zdravá.

Víš, jak se projevuje nedostatek vitamínů? Víš, po čem budeš mít hezčí nehty, dokonalejší pleť nebo zdravější vlasy?

Pro krásné vlasy

Vitamin C – ten se uvádí u mnoha věcí jako je imunita, pleť, ale i vlasy – je hrozně důležité mít ho v těle dostatek a právě on se stará o celkové zdraví vlasů. Pokud ho budeš mít málo, vlasy budou bez života, splihlé, nebudou se lesknout a celkově se o nich bude moci říct: „Jsou na nic…“. Víš v čem vitamin C je? Je to překvapující, ale ve velkém množství ho najdeš v bramborách, takže pokud nad nimi ohrnuješ nos, určitě to nedělej – i z tohohle důvodu má většina Čechů vitaminu C dostatek, protože brambory se najdou na většině jídelníčků, což je skvělé. Dále se nachází v šípku (jednou za čas neuškodí šípkový čaj), samozřejmě citrónu, pomeranči nebo kiwi.

B-komplex – další důležitá látka pro vlasy. B-komplex je hromadné označení pro více vitaminu ze série B (B1, B2, B3, B12….) a co se týče vlasů hrají tu důležitou roli – přechází tvorbě lupů, vypadávání vlasů, chrání je před UV zářením a také se s ním můžeš vyhnout nadměrnému maštění. Vitaminy B-komplexu najdeš především v bílkovinných potravinách – takže maso, sýry, mléčné výrobky, vejce (přesněji řečeno žloutky), ovesné vločky a také celozrnné pečivo.

Lipidy – téhle kapitole se tak úplně nedá říct vitamin, protože lipidy jsou česky řečeno tuky, ale stav vlasů ovlivňuji také. Pokud nebudeš mít potřebný příjem tuků, tvoje vlasy se budou více lámat, méně lesknout a suchost se jim nevyhne. V hojném množství je nalezneš v olejích, rybím tuku, másle…

Pro krásnou pleť


Vitamin A – nebo také Beta-Karoten je vitamin, který působí jako antioxidant, má blahodárné účinky v prevenci proti rakovině a jeho nadměrné požívání (zejména předávkování se chemickou variantou), může mít za následek zvláštní (oranžovo – žluto až červené) zbarvení kůže. V rozumných dávkách, je ale přínosem. Pro pleť má význam hlavně z pohledu akné – omezuje ho a posiluje obranyschopnost organismu, což má dopad i na pleť. Betakaroten obsahuje zelenina a ovoce zbarvené do oranžova – červena. Tedy je v mrkvi a velké množství i v hovězích játrech – ty ale určitě není dobré konzumovat ve velkém množství.

B2 – jeden ze skupiny B-komplexu, pleti dává svěžest a jas – tedy nebude zašedlá a na pohled bude při dostatku vitaminu B2 zdravější. Vyskytuje se opět v mase – nejvíce ve vepřovém a hovězím, v luštěninách, játrech, ledvinách a mléce. Tělo neumí tento vitamin uložit na horší časy, proto je důležité zásobovat se jím pravidelně.

Vitamin E – Další vitamin s antioxidačními účinky. Také ale podporuje regeneraci kožních buněk – takže se hodí při různých strupech (např. po akné – urychleji jejich hojení), zpomaluje stárnutí buněk a v pleti udržuje vlhkost, tedy pleť je poté jemná a hebká. Najdeš ho hlavně v mandlích, špenátu, avokádu, ale také by sis měla dát pozor na příliš častou konzumaci alkoholu, který hladinu tohoto vitaminu snižuje. Tedy pokud ráda chodíš s kamarády pít a bavit se, přes týden nezapomínej na přísun vitaminu E.

Pro krásné nehty

Zinek – opět se vzdálíme trošku od našich vitaminů a ráda bych se zmínila o zinku, který je pro tělo strašně důležitý. Při jeho nedostatku ti mohou vypadávat vlasy a co se týče nehtů tak tam se mohou tvořit bílé skvrnky. Proto se snaž jíst více zeleniny, občas do jídelníčku zařaď i fazole, houby nebo třeba arašídy.

B a železo – nedostatek těhle dvou složek potravy může mít za následek hrbolky na nehtech nebo rýhy, které potom vypadají velice neesteticky a nezdravě. Najdeš je hlavně v ledvinách, oříšcích, tvarohu, banánech nebo v kapustě.

Pro nehty je taktéž důležitý již zmíněný vitamín C a kyselina listová.


Pokud máš nějaký problém s pletí, nehty nebo vlasy a myslíš si, že by to mohlo pocházet z hladiny a množství vitamínů a zdraví tvého těla, možná začneš uvažovat o doplňcích strav, které obsahují vitamíny, většina z nich je volně prodávaná v lékárnách. Ano, samozřejmě některé ti mohou pomoci – v první řadě ale vyzkoušej jíst zdravě, vyváženě a to ještě před tím, než do těla začneš hrnout prášky, které se při dlouhodobém užívání negativně podepisují na játrech – proto je lepší zamyslet se, zda nebude nejlepší alespoň trošku změnit a rozšířit svůj jídelníček.

Líbil se vám článek? Ohodnoťte ho, budeme rádi.

11 komentářů

  1. Jen takový tip :)
    Když vidím B-komplex, tak v lékárnách jsou k dostání malinkaté tabletky – doplněk stravy. Já jsem ho začala brát před necelým měsícem kvůli mé pleti a musím říct, že se mi pleť zlepšila :)

  2. Já beru béčko v podobě pangamínu, tj. pivovarských kvasnic. Smrdí, ale celkem pomáhá ;-)

  3. Ahoj Mers.. Já mám problém s třepením nehtů a už fakt nevím co stím zkoušela jsem lak proti štěpení a lámání nehtu i podkladový lak, ale pořád to nepomáhá… :( Nemáš nějakou radu nebo zkušenost? děkuju! :)

    • Ahoj, pokud se ti třepí, tak nepoužívej v žádném případě pilník (nejhorší je ten kovový), který může třepení způsobovat. Nehty jen stříhej a vyzkoušej třeba olivový zábal na ruce – do misky nalej olivový olej (čistý, panenský – a doopravdy olivový), na pár sekund dej do mikrovlnky a do misky dej cca na 10 minut nehty. Potom je důkladně omyj, nalakuj výživnými laky (podkladové, krycí). Tohle můžeš opakovat až 2x týdně, po určité době bude stačit jednou týdně a mělo by se ti to zlepšit, mě olivový olej hrozně pomohl:)

      • Dobře zkusím to. Jo a Mers kde mužu sehnat ten olivový olej? Děkuju! :)

        • No on je klasický na vaření (přesněji řečeno studená kuchyně), takže kdekoliv kde jsou potraviny – hypermarkety, supermarkety, maloobchody

        • Aha joo.. vlastně já jsem trdlo! :D Mers doufám, že to pomuže a předem ti moc děkuju pomohla jsi mi budu to řešit i s mamkou protože ji se taky třepí nehty ale u ní je to s práce … :) Děkuju moc Ahoj. :)

  4. Jé , tak se zase naučím jíst nějaké vitamíny …..Zjistila jsem ,že to fakt moc potřěbuji :DDDDD

  5. Super článěk!:)

Napsat komentář

Tvůj email nebude zveřejněn.Povinné pole jsou označeny *

*

TOPlist