Zábavná brigáda? Zkus pracovat jako hosteska! Zatím bez hodnocení.

Každá z nás se dříve či později začne poohlížet po nějaké brigádě. Jaká by ale taková brigáda měla být? Samozřejmě, každá doufáme v nalezení přivýdělku, který nebude náročný fyzicky, bude nadprůměrně finančně ohodnocený, a nejlépe bez požadavků na nás. No, asi je nám jasné, že takové práce jsou zpravidla jen naší utopickou představou. I když, ne až tak docela! A právě proto si řekneme o práci hostesky, která se podle mě takové utopické představě celkem statečně přibližuje!

Hosteska. Co tím mám vlastně na mysli?

Hosteskou pro potřeby tohoto článku máme na mysli slečny, které si přivydělávají na nejrůznějších propagačních PR akcích (například v rámci obchodních center, sportovních akcích, …). Jedná se o ty usměvavé holky, které ti v rámci supermarketu budou nabízet nové příchutě oblíbeného jogurtu a budou nabádat rodiče, aby si koupili 4 kousky, protože pak dostanou dárek k nákupu zdarma!

Jaké jsou požadavky?

Spousta z holek si myslí, že na takovou práci musí splňovat jakési „modelkovské“ požadavky. OMYL :) Sice je pravda, že některé agentury si zakládají na tom, aby se jejich hostesky vešly do určitých velikostí a kostýmů, ale zpravidla je důležitější to, jak umíš s lidmi komunikovat a jak před nimi vystupuješ. Stručné rádoby požadavky ale zde:

  • Komunikativní – nebát se oslovit,
  • Upravená, bez výrazného líčení a doplňků – hosteska by měla být celkově upravená a reprezentativní, neměla by být výrazně nalíčena, včetně laku na nehty a doplňků,
  • Milá a usměvavá – i na odpověď „NE“ reagovat s úsměvem a nadhledem (zákazník si možná nekoupí produkt nyní, ale příště si vzpomene n tu milou hostesku a sáhne po něm!),
  • Samostatná – tak jako všude, i zde se od vás očekává jistá míra samostatnosti,
  • Obchodní duch – dokázat potenciálního zákazníka přimět ke koupi.

Jednotlivé požadavky samozřejmě vyplývají z popisu práce. Prací hostesky je totiž komunikace se stávajícími zákazníky, ale také získávání zákazníků nových. V rámci své pozice zastupuje klienta – firmu. Měla by proto se zákazníky jednat takovým stylem, jako firma samotná.


Co od práce očekávat?

Když jsem práci hostesky přirovnávala k oné utopické představě snadno vydělaných velkých peněz, myslela jsem to samozřejmě s nadsázkou. Na druhou stranu, pro mě samotnou to byla jedna z nejlepších brigád, které jsem doposud měla. Snad také proto jsem při této práci vydržela dlouhých 8 let :)

Mě samotnou na práci bavil nejvíce fakt, že jsem placená za to, že si povídám s lidmi. Zákazníci zpravidla ocení, že jim chcete nabídnou něco zadarmo (ochutnání produktu), a proto i odmítnutí probíhá často s úsměvem. Práce nikdy nebyla stereotypní! Na těch X let jsem prezentovala na nejrůznějších místech v Praze i dalších městech a de facto vždy jiný produkt (jednou jsem měla ochutnávku na Activii, podruhé prezentaci džusů Relax, atd). Co se týče platu, v Praze se průměrná mzda hostesky pohybuje kolem 100-120,-Kč/hodinu, v dalších městech zpravidla 90-100,-Kč/hodinu, což se rozhodně nedá srovnávat s prací za pokladnou, nebo ve fast foodu. Navíc, ale o tom pššššt – produkty, které ochutnáváte, si často hostesky odnáší domů, nebo i vymění s hosteskami od jiných stánků. Ale to je jen taková třešnička na dortu :)

A nevýhody? Asi jedinou nevýhodou je to, že člověk musí 6-12hodin stát na nohou. Ale, ve které práci nemusí, že? :)

 


Pokud tedy také hledáte brigádu, při které se budete moci „vybavovat“ a poznávat s novými, mnohdy zajímavými lidmi, nebo snad práci, která nebude stereotypní, a při které vám nadřízený nebude stát za zády a buzerovat vás, tak práce hostesky je ideální. Zkuste si projet nabídky v rámci vaší lokality a uvidíte, že tohoto rozhodnutí nebudete nikdy litovat :)

Líbil se vám článek? Ohodnoťte ho, budeme rádi.

2 komentáře

  1. Zajímavé… To bych mohla potom zkusit.

    • jako brigáda při studiu je to paráda, opravdu doporučuji :) výborně placené, de facto jen za to, že si povídáš s lidmi, a ještě se naučíš lépe lidi na první pohled odhadnout, což se v budoucím životě neztratí :)

Napsat komentář

Tvůj email nebude zveřejněn.Povinné pole jsou označeny *

*

TOPlist