Zdravé hubnutí, Díl V. – jak vydržet

Zdravé hubnutí, Díl V. – jak vydržet
Ohodnoťte můj článek

Už pátý díl série o zdravém hubnutí. Víme už jak cvičit, co jíst, co nejíst, co pít a nepít a i kdo si může dovolit zhubnout – všechno tohle najdeš ve starších článcích. V tomhle tématu se budu zabývat takovým největším problémem a to je naše vůle, která je občas hodně vratká, alespoň co se týče hubnutí.

Znáš to, jeden den se ohromně naštveš na ty špíčky, co máš na břichu, nebo ti je malé nějaké tričko a řekneš si, že prostě budeš hubnout a budeš do vážně, vážně ! dodržovat. Jenže po týdnu už zase jíš brambůrky, Milku a piješ coca colu. Prostě to nejde. Nezvládla jsi to. A jsi akorát zase v depresi. Co ti může pomoci?

První, co se musíš naučit je mít, prostě a jednoduše, ráda svoje tělo. Já vím, že se to píše až moc lehce, ale pokud se to nenaučíš, tak nikdy nebudeš spokojená, a věř mi, že okolí to pozná a těch chybiček, co na sobě tak nesnášíš si okamžitě všimnout. Pokud ale budeš (alespoň trošičku) spokojená s tím, co máš, tvoje sebevědomí a optimismus dokáží vše zakrýt. Máš větší břicho? NO A CO? Podívej se na nějaké obrázky žen, které mají před sto kilo, vážně si pořád připadáš tak hrozně tlustá? Každá nějaká ta kila máme a i s nimi můžeme být dokonalé:)

Hodně velká chyba, kterou děla 70 % procent dívek a žen, když chtějí zhubnout je, že začnou ze dne na den držet strašně přísnou dietu nebo rovnou hladovku. A víš co? Takhle svému tělu jen ublížíš a většinou nezhubneš. Pokud to vydržíš např. tři týdny a vážně nějaké to kilo zhubneš, tak pak si řekneš, že ten život před tím byl lepší a začneš normálně jíst. JENŽE, v tuhle chvíli přichází na scénu JOJO efekt, díky kterému budeš vážit ještě více než předtím.


Co to ten jojo efekt vlastně je? Vysvětlím to laicky a jednoduše. Představ si, že tvoje tělo je spokojené s tím jak ho krmíš, jaké vitaminy a potřebné látky mu dáváš a najednou začneš držet přísnou dietu a ono už nedostává to, co předtím. Tudíž musí brát zdroje všeho ze zásob a ty hubneš. Ale pak přestaneš a ono si řekne: „Hmmm, co když to udělá znova?“ a aby to vydrželo pro příště tak si začne skladovat děsný a větší množství látek než předtím a ty zase tloustneš.

Na dietu, cvičení a zdravý způsob života musíš pomalu. To, že tě najednou chytne amok, je možná trošku užitečné, ale zničit si tělo třema hodinama cvičením? To raději nedělej.

Začni hezky pozvolna, cvičit např. deset minut obden. Přihlásit je do fitnes studia na aerobic či jiný sport, kam můžeš chodít třeba jednou týdně, nebo jednou za čtrnáct dní. Snaž se omezovat nezdravé jídlo, ale klidně si ve chvílích nouze nějakou tu čokoládku dej. Jez tak, aby ti to vyhovovalo, ale zkoušej menší porce vydatnějšího jídla a častokrát. Také zkus omezovat večerní procházky do kuchyně.


Na všechno se musí pomalu. Nejdřív si z toho udělej takový rituál, který budeš dělat každý den nebo obden (cvičení…). Až si na to zvykneš, jen tak nepřestaneš:)

4 komentáře

  1. Děkuju myslím že mi to pomůže =o)

  2. Skvělý tipy stopro to zkusím

  3. Ahoj Mers,
    chtěla bych poradit. Nemám problém s tím,že bych držela hladovku,jen se snažím jíst dobře.. Ale udělala jsem si takový plán,,že budu snídat,svačit,obědvat,svačit a večeřet.. když se nasnídám ok.. Ale když jdu svačit,tak se nasvačím,jenže potom mám chuť ještě jíst,třeba né zeleninu,ale je to takový,že třeba jednou za půl hoďky si jdu něco dát,že jím v kuse.. že tu svačinu a oběd mám mezitím ještě 3 malé svačiny.. Nevím,jestli to popisuju,aby jsi to pochopila,ale prosím,jestli by jsi mi poradila,jestli budeš vědět.. Děkuju moc,Kája..

    • Ahoj, chápu tě – prostě si dáš něco malého a najednou dostaneš větší hlad… S tím se nedá nic dělat – zkus jít něco, u čeho nezáleží jestli toho sníš víc – zeleninu, ovoce, klidně nějaké saláty apod. Jinak je to jen o silné vůli si říct ne a počkat na další jídlo:)

Napsat komentář

Tvůj email nebude zveřejněn.Povinné pole jsou označeny *

*

TOPlist