Hroznový cukr jako záchrana při nedostatku energie? 4.8/5 (10)

bakery-72219_640Pojďme se po delší době podívat na téma, které souvisí se stravováním, částečně i s váhou a sportem. Jaké téma to je? Hroznový cukr! Možná se tomu podivíte a řeknete si “Co tady chce psát o hroznovém cukru?”, ale podle mě to pro někoho může být poměrně zajímavé téma. Napadlo mě dneska v práci, když si jeden člověk nepřišel koupit léky, ale pár balení právě hroznového cukru – bonbónků. Neuvěřitelně moc lidí totiž hroznový cukr zná pouze v té nejznámější formě bonbónů, dokonce je i považuje jen za obyčejnou sladkost a přitom hroznový cukr je stejným dílem super věc a stejně tak může i hodně ublížit. Každopádně Vám chci dát pár tipů, kdy je dobré tenhle cukr jíst a kdy se osvědčil mně.

300x250-lahve.gif

Info k začátku

Abychom si nejdříve řekli nějaký malý úvod. Hroznový cukr je také znám pod názvem glukóza. Ta patří mezi jednoduché cukry, tzv. monosacharidy. Získává se z ovocných plodů, z medu a můžeme ho pořídit v neochucené formě jako sladidlo (v lékárnách pod názvem Glukopur).

Na hroznovém cukru je super…

Dodává energii a to neuvěřitelně rychle! Vzhledem k tomu, že patří mezi jednoduché cukry, dostává se neuvěřitelně rychle při konzumaci (třeba právě při cucání tablet) do krve a tím pádem začne působit v řádu minut. Udávají se 2 – 3 minuty. Je to hlavně kvůli složení – vzhledem k tomu, že je to jednoduchý cukr, tělo ho dále neštěpí a tak jde rovnou do krevního oběhu.

Je to přírodní zdroj energie a přírodní cukr, proto je mnohem lepší než umělá sladidla (samozřejmě nemyšleno pro diabetiky).

Nezatěžuje trávicí trakt, tudíž ho mohou bez problému jíst i takoví lidé, kteří mají problémy s jinými cukry a s jejich štěpením.

Na co si dát bacha

Dodá energii, ale poměrně rozhodí krevní cukr, takže se lehce může stát, že za nějaký čas budeme mít velký hlad.

Nedoporučuje se osobám, které mají problémy s obezitou nebo cukrovku. Přeci jen – jedná se o cukr.

Určitě není dobré brát hroznový cukr jako dobré bonbónky v hezkém balení. Je fakt, že je hrozně dobrý (kdybych mohla, jím ho od rána do večera), ale pro tělo je jeho zvýšená konzumace poměrně zátěžová a ničemu nepřispívá.

K čemu je dobrý? 

Určitě není potřeba zaleknout se toho, že je to cukr a že po něm 100% ztloustneš. Když se užívá s mírou a s rozumem, jen při situacích, kdy se to skutečně vyplatí, člověk se nějakých těch záporů nemusí bát. Je ale důležité to s ním nepřehánět. 

Na učení a před zkouškou – na co ho používám já a k čemu se mi skutečně hodně osvědčil, je při učení ve zkouškovém období, kdy je látky skutečně strašně moc, nebo před samotnou zkouškou. Zvyšuje koncentraci, dodává energii, navíc je mnohem lepší než nějaké chemické energeťáky, po kterých může mít člověk problémy třeba se spánkem. Snižuje únavu, povzbuzuje organismus. Hlavně před zkouškou – jestli už studuješ VŠ, určitě víš, že zkoušky jsou skutečné peklo a když je nějaká skutečně důležitá, člověk má stažený žaludek, ráno nesnídá, neobědvá, bojí se – pak klesá krevní cukr a přichází pocit slabosti a vyčerpání. V takové chvíli je hroznový cukr super a přijde vhod.

300x250-lahve.gif

Dále ho hodně používají lidé, kteří trpí únavovým syndromem, trpí nechutenstvím nebo jsou před důležitým sportovním výkonem.

Líbil se vám článek? Ohodnoťte ho, budeme rádi.

1 komentář

  1. Jo jo, hroznová cukr je vážně super! Já ho taky beru před testem, nebo před přijímacími zkoušky na gymnázium, ale i když se učím něco co mi nejde, pak to do hlavy leze líp. A ještě si ho beru na dlouhé cesty, nejsem potom tolik vyčerpaná a můžu si dané místo více užít.

Napsat komentář

Tvůj email nebude zveřejněn.Povinné pole jsou označeny *

*

TOPlist