Není nic lepšího, než si užít parádní chvíle s kámoškami, zkrátka perfektní dámskou jízdu. Nechcete-li, aby vám do toho někdo kecal, je nejlepším řešením nastartovat auto a vyrazit do dálek. Abyste ale byly opravdu svobodné, je lepší nevázat se na hotely. Pokud budete mít možnost spát pokaždé jinde, tam, kde vás to nadchne, teprve pak si užijete správný adrenalin a dobrodružství. Rozhodně se nebudete nudit. S partou můžete vyrazit a pořádně to rozbalit. Potřebujete k tomu ale ještě jednu maličkost, tedy kromě auta, a sice karavan, tedy obytný přívěs. Teď nejspíš namítnete, že ho nemáte a vlastně ani pořádně nevíte, jak ho připojit. Nebojte se ničeho, tento problém se dá velmi elegantně a účelně vyřešit.
Získání zařízení není problém
Neobejdete se bez tažného zařízení, které umožní velmi jednoduše připojit karavan za váš vůz. Možná, že některá z vás bab má k dispozici auto vybavené tažným zařízením rovnou z výroby. To je asi nejjednodušší způsob, jak toto zařízení získat. Objednáte si tažné zařízení rovnou při koupi nového vozu. Většinou bývá součástí příplatkové výbavy. Výhodné je to nejenom z toho důvodu, že máte rovnou po starostech a tento problém už nemusíte jednou provždy řešit. Dobré je i to, že výrobci testují tažná zařízení na svých vozech, zpevňují konstrukci vozu, kvůli tomu, aby vše bylo dokonale bezpečné v rámci běžného silničního provozu. Ovšem mnohem pravděpodobnější je druhá varianta, a sice že máte vůz bez tažného zařízení. Naštěstí, jak se přesvědčíte na této stránce, není to vůbec žádný problém ho získat.
Bez prověrky to nejde
Možná se vám v tuto chvíli zatočila z nabídky hlava. Nebojte se, ale musíte v tom trochu vyznat. Především musíme upozornit, že není k dispozici žádné univerzální zařízení, které by se hodilo na jakýkoliv automobil. Takové nikdo nedokáže sestrojit, to není v jeho silách, protože každé auto je prostě jiné. Jiné tažné zařízení vyžadují vozy Škoda, jiné třeba Peugeot, nebo Ford či BMW. Zároveň je třeba počítat nejenom s tím, že rozdíl je u jednotlivých značek, ale i modelů a typů vozů. Proto je nesmírně důležité, abyste vybrali přesně ten typ, který bude pasovat přesně na váš automobil. Musíme ale upozornit, že nejprve je třeba ověřit, že vůbec bude možná instalace tažného zařízení na váš automobil. Typů aut, na které nelze tažné zařízení nainstalovat je naštěstí velice málo. Je ale třeba to prověřit, že nebude problém.
Časová bomba na silnici
Tak, zařízení máte už vybrané. Zbývá ještě montáž. I tento krok je nesmírně důležitý a nesmíte ho podcenit. Jedině správný postup totiž vede k úspěchu. Pravděpodobně si říkáte, že nejjednodušší řešení by bylo zvolit levnou variantu montáže provedenou třeba nějakým vaším známým kutilem. On se přece vyzná a zvládne to a nebude to drahé, Jenže je hrubá chyba se domnívat, že je to takhle možné. Nechceme podceňovat vaše známé, třeba se mezi nimi najde někdo schopný, kdo by si poradil i s takovým úkolem poradil. Háček je ovšem v tom, že montáž musí provedena podle určitých přesně definovaných pravidel a odpovídat normě. Proč? Protože je ve hře bezpečnost na silnicí. Taková domorobo provedená montáž tažného zařízení se totiž stává doslova časovanou bombou.
Norma zaručuje kvalitu
V případě, že by se špatně upevněné tažné zařízení během jízdy uvolnilo, znamená to velmi nepříjemný karambol, jehož důsledky mohou odskákat spousty nevinných lidí. Zkuste si představit, jak se karavan uvolněný od vašeho vozu řítí na vůz jedoucí za vámi. Jakou paseku dokáže na silnici udělat. Rozhodně se by se taková neřízená střela neomezila na střet jenom s jedním vozidlem, řítila by se dál a trefila by i spoustu dalších aut. Přitom stačí, abyste jeli pouhých 80 km, i v takové rychlosti jde o nepředstavitelnou katastrofu. Následky nehody mohou být strašné, nejenom materiální škody na autech, ale i zranění. Proto je kvůli bezpečnosti nutné, aby tažné zařízení odpovídalo evropské normě 94/20/ES EHK 55.
Norma hlídá všechno, materiály, ze kterých je zařízení vyrobeno, postup výroby i podmínky provozu. Doslova každý svar musí odpovídat normě, protože zde je obrovské mechanické a dynamické namáhání.
Poslední etapa
Podstatné je i to, aby vám montáž zařízení provedl renomovaný servis, který vám zároveň vystaví montážní protokol. Ten pečlivě opatrujte, budete ho ještě potřebovat. Další dokument, který musíte opatrovat jako oko v hlavě, je typový list tažného zařízení. Ten dostanete od výrobce či dodavatele společně s ním. Typový list obsahuje veškeré údaje o zařízení, kterému se lidové říká koule. Nejspíše si teď myslíte, že už je všechno uzavřené a v pořádku. Není. Ještě vás čeká poslední závěrečná etapa, a sice návštěva registru vozidel. Je důležité vzít s sebou i zmiňované doklady, tedy typový list koule i protokol o její montáži. Zároveň nezapomeňte také velký technický průkaz vozidla. Na registru vám provedou zápis do technického průkazu vozidla. V tzv. velkém techničáku se potom objeví zápis o instalovaném tažném zařízení.
Vzhůru do dálek
Teď nastává ta nejlepší chvíle. Konečně můžete vyrazit na cesty a plnit si svoje sny. Dejte se s babami dohromady, zvolte si cestu, cíl a jeďte. Vlastně nemusíte ani mít cíl, klidně můžete vyrazit jenom tak na vlastní pěst a cíle si vytvářet až v průběhu cesty. Nechat průchod dobrodružství. Dokonce nemusíte mít ani vlastní karavan, klidně si ho můžete půjčit nebo pronajmout. Tedy sbalte se a vzhůru do dálek.