Jak zhubnout stehna – kompletní informace 5/5 (3)

Jak zhubnout stehna? Zvláště ženy trápí tato otázka velmi, velmi často. A když zhubnout, tak se vším všudy, žádný pletenec tvrdých svalů, který se tak nepěkně rýsuje třeba pod plesovými šaty. Způsobů je více.

Bohužel se musíte připravit na určitě oběti. Bez toho to totiž nepůjde. Výsledky však bývají vidět velmi rychle, pokud se na cvičení a všechno to okolo vrhnete tím správným způsobem.

Jak zhubnout stehna za den

Nemožné? Ale vůbec ne. Stačí se jen 24 hodin vůbec nenapít. A to by bylo, aby nějaký ten milimetr do těsných slimek neubyl. Ale asi tušíte, že právě tohle nebude ta nejrozumnější cesta. Takže se na to všechno pojďme podívat ještě jednou a popořádku.

TIP: VELKÉ SROVNÁNÍ PROTEINOVÝCH DIET

Jak zhubnout stehna a lýtka díky stravě a pitnému režimu

Především se zaměřte na svůj jídelníček, vezměte si k ruce kalorické tabulky a zjistěte, kolik kalorií konzumujete každý den. Pokud jich je příliš moc, jsou stehna právě jedním z prvních míst, kam se přebytečný tuk vydá.

Důležité je dodržovat dietu s vysokým obsahem bílkovin, rozumným množstvím tuků a jen minimálním množstvím cukrů. Mezi produkty bohaté na bílkoviny patří například vejce, libové maso – drůbež, ryby a mléčné výrobky. Bílkoviny dodají metabolismu veškeré potřebné stavební prvky a zároveň regulují pocit hladu. A nezapomeňte také na vlákninu.

Náš tip: Škodí zejména příprava jídel v hluboké vrstvě tuku – tedy smažení. Vyvarujte se také rychlému občerstvení a konzumaci alkoholu.

Slyšeli jste někdy pojem „moučné břicho?“ A úplně stejně bychom mohli říkat také „moučná stehna“. Jde o způsob, jakým naše tělo reaguje na zvýšený příjem uhlohydrátů. I když jinak vypadá k světu, oblinky na břiše a stehnech se pořád drží. Hlavními viníky jsou tyto tři suroviny:

  • bílý chléb
  • brambory
  • těstoviny

Naštěstí se dají dobře nahradit. Skvělými pomocníky při vašem tažení za hubenějšími stehny vám budou:

  • tmavý chléb
  • celozrnné těstoviny
  • hnědá rýže

A sladkosti? Těch se úplně vzdávat nemusíte, stačí si jen vybrat ty správné. Sázkou na jistou jsou vysokoprocentní čokolády. Posloužit mohou třeba i kvalitní musli tyčinky nebo sušené ovoce. Ale pozor na množství. Jeden řádek hořké čokolády nevadí, celá tabulka už ano. I když při jídle často spěcháte, přestaňte s tím alespoň ve chvíli, kdy si dopřáváte něco dobrého. I pár soust si pak vychutnáte líp než obrovskou porci. Stačí minuta nebo dvě a přejídání sladkým bude zapomenu. Ovšem o chipsech a dalších zdravých pochoutkách to platí zrovna tak. Dávejte přednost pečeným, udělejte si domácí popcorn, zobněte si pár kostiček sýra nebo dva plátky kvalitní šunky. Dopřejte si a přitom nezhřešíte.

Dalším důležitým spojencem při vaši dietě je i pitný režim. Dostatečné množství vody podporuje odbourávání tuků, nedostatek ho naopak zpomaluje. Pokud málo pijete, z tkání se sice dočasně trochu vody ztratí, ale v konečném důsledku si nijak nepomůžete.

Když chcete správně jíst a přitom cvičit

Je posilovna vaší pravidelnou partnerkou nebo nedáte dopustit na pár koleček na běžeckém okruhu? Pak si pamatujte čtyři zásady, díky nimž dodáte svému organismu dostatek energie, ale zároveň předejte usazování tuku na nechtěných partiích.

  • Nejezte nic bezprostředně před tréninkem.
  • Mezi tréninkem a jídlem by měla uplynout 1-2 hodinová přestávka.
  • Poslední jídlo by se mělo jíst 2 hodiny před spaním.
  • Poslední jídle dne by nemělo být mastné a těžko stravitelné.

Jak zhubnout vnitřní stehna aneb cvičení

Sestavení správného jídelníčku není při dnešních možnostech tak složité. Ovšem každý den se budete muset přemluvit také k něčemu dalšími – cvičení. Platí, že každý den byste měli věnovat asi 30 minut právě svým nohám. Hodí se cviky na posílení vnitřních stehen, dřepy, ale třeba i obyčejné „kolo“ na zádech. Ovšem s mírou cvičení to nepřehánějte, jinak místo tuků naberete svaly.

3-4x týdně také zařaďte do svého cvičení švihadlo. Stačí deset minut denně. Jde o vhodnou rozcvičku před cvičením. Jen myslete na to, že při skákání musíte pružit v kolenou a nikdy se nenahýbat před sebe. Jinak na tom nic složitého není.

Na spalování tuků jsou účinné také tzv. aerobní cviky. To je jsou taková cvičení, při nichž vše srdeční frekvence zůstává na 65-70 % maximální kapacity. V této fázi se metabolismus zrychluje a spalování tuků je účinnější.

Mezi účinná aerobní cvičení patří:

  • jízda na kole
  • plavání
  • tekoucí
  • svižné procházky

Hodí se i silová cvičení, která aktivně zapojí svaly stehen. Právě při nich posílíte svaly nohou a budete efektivně spalovat tuk. Perfektní jsou dřepy. Může to vypadat například takto:

  • postavte se zpříma
  • chodidla na šířku ramen
  • s výdechem pomalu pokrčte kolena
  • ohýbejte je, dokud nejsou stehna víceméně vodorovně rovnoběžná s podlahou
  • vydechněte a narovnejte se
  • opakujte 10x

Jak zhubnout stehna diskuze

Hledáte zajímavé tipy pro cvičení? Zapátrali jsme v diskuzích se spali ty nejzajímavější.

  • Jestliže se věnujete jízdě na kole, snažte se šlapat co nejrychleji. Také se čas od času pokuste postavit a ujet tak co nejdelší vzdálenost.
  • Při plavání se snažte vydržet alespoň půl hodiny a bazén navštěvovat nejméně 3x do týdne. Snažte se dělat spíše rychlá než pomalá tempa.
  • Běh zařaďte do svého denního programu 3-4x týdně.

Tip navíc: Pokud nejste na běh zvyklí, střídejte ho pro začátek s rychlou chůzí. Stačí vám běžet jen 30 vteřin a pak si zase odpočinout rychlou chůzí. Postupně samozřejmě intervaly prodlužujte. Opakujte krátké výběhy znovu a znovu po dobu asi půl hodiny. A zkoušejte to alespoň 3x do týdne. Uvidíte, jak se vaše pokroky zásadně zlepší.

Měli byste vědět

K ukládání tuků na stehnech jsou nejvíce náchylní lidé s postavou typu hruška. Může za to částečně i hormon progesteron. Jeho vyšší hladina podporuje ukládání tuků v problematických partiích.

Vrstva tuku na stehnech nejenom nevypadá dobře, může mít také nepříjemné zdravotní dopady. Obézní stehna namáhají klouby a kosti, což v konečném důsledku přispívá k jejich regeneraci.

Jak zhubnout stehna a nenabrat svaly

Pokud však chcete pouze zhubnout, aniž byste tuk nahradili svaly (a jde vám tedy zejména o optický efekt), pak si s cvičením, určeným přímo na nohy příliš nepomůžete. Musíte se pokusit rovnoměrně spálit tuk v celém těle a díky tomu právě i na stehnech. A jak toho docílit?

TIP: VELKÉ SROVNÁNÍ PROTEINOVÝCH DIET

Sázkou na jistotu jsou diety, ovšem jen takové, při nichž opravdu shazujete jen tuk a nikoli svalovinu. Minimální opěrný základ našeho těla je totiž potřeba a pokud není, nahrazuje ho právě tuk. Navíc svaly aktivně tuky spalují, takže čím míň jich budeme mít, tím hůře se nám bude hubnout.

A jak tedy na to? Vsaďte na ketodietu, která sází na přirozený proces ketózy. Jde o stav, při kterém se naše tělo musí popasovat s nedostatkem sacharidů. V našem podnebním pásmu šlo během zimy o efekt zcela přirozený. Naši předci až do příchodu zemědělství měli totiž k dispozici prakticky jen maso a sacharidy z ovoce, obilovin nebo zeleniny nikoli. Ale lidské tělo se dokázalo adaptovat i na tento extrém a to právě cíleným spalováním tuků.

Je to vlastně velmi jednoduché. Ketonová dieta donutí mozek k tomu, aby si myslel, že se právě v takovém období nacházíme. Což znamená, že si dostatek energie bude muset vydobýt z uložených tukových zásob. A to zcela přirozeně, bez cvičení a dalších nepříjemných aspektů. Ketodietu si můžete sestavit sami doma nebo vsadit na osvědčené produkty, které vás kromě bílkovin zásobí i všemi cennými živinami. Osobně sázíme alespoň pro začátek na druhou možnost. Vyhnete se tak častým dietetickým chybám a obávanému jo-jo efektu.

Líbil se vám článek? Ohodnoťte ho, budeme rádi.

Napsat komentář

Tvůj email nebude zveřejněn.Povinné pole jsou označeny *

*

TOPlist