Konjakové těstoviny – jaké jsou zdravotní přínosy a kde koupit nejlevněji 5/5 (2)

Konjak, také známý pod názvem glukomannan, je bylina, která roste v některých částech Asie. Je známá tím, že má škrobnatou kormu, hlízovitou část stonku, který roste pod zemí. Používá se k výrobě potravin, protože je bohatým zdrojem rozpustné vlákniny. Zcela běžně se konjak používá také jako náhrada želatiny a zahušťovadlo v celé řadě potravin. Její zdravotní účinky jsou v Číně známy již celá staletí – konjak se používá v tradiční čínské medicíně. U nás konjak příliš neznáme, a když, tak si jej spojujeme s potravinovým doplňkem pro hubnutí a správu cholesterolu.

Zdravotní přínosy konjaku

Zdravotní přínosy konjaku jsou odvíjeny zejména od vysokého obsahu vlákniny. Rozpustná vláknina pomáhá snižovat hladinu cholesterolu a glukózu v krvi. Pokud se zaměříte na zvýšený obsah vlákniny ve své stravě, můžete také dosáhnout toho, že zlepšíte svůj trávicí systém. Vláknina totiž pomáhá regulovat pohyb střev, zabraňuje vzniku hemoroidů a různým trávicím chorobám.

Konjakové těstoviny proti zácpě

Glukomannan může pomoci zabránit zácpě, protože zvyšuje množství probiotických bakterií ve střevě. Navíc také zvyšuje funkci pohybu střev o třicet procent.

Konjakové těstovinypPři hubnutí

Vláknina je skvělým doplňkem při hubnutí. Nejen tím, že reguluje trávení, dokáže také navodit pocity sytosti. Díky tomu, že budete konzumovat více vlákniny, například konjakové nudle namísto těch klasických zajistí vyšší příjem vlákniny, budete se déle cítit nasycení. A pokud máte plné břicho, pak nemáte potřebu jíst cokoli dalšího – a nepřibíráte na váze. Konjak má také další skvělou vlastnost – v žaludku se roztahuje, což jen napomáhá pocitu sytosti.

Pro snížení cholesterolu

Konjak může pomoci snížit celkový cholesterol (včetně LDL – „špatného“ – cholesterolu). S pomocí konjaku můžete dosáhnout také nižší tělesné hmotnosti a nižší hladiny cukru v krvi.

Konjakové těstoviny pro zdravou kůži

Pravidelnou konzumací konjaku můžete také přispět pro zdraví vaší kůže. Nejenže snížíte výskyt akné, můžete také odstranit další problémy, jako je mastná či naopak suchá pokožka. Někteří zachází dokonce tak daleko, že tvrdí, že konjak může být prospěšný také při hojení ran.

Nežádoucí účinky

Obecně je konjak v jakékoli formě velmi dobře tolerován. Stejně jako ostatní produkty, které obsahují velké množství vlákniny, může i konjak způsobit určité zažívací potíže (zejména když nebudete přijímat dostatečné množství tekutin), například:ght]

      • nadýmání,
      • průjem,
      • bolesti břicha,
      • nevolnost.

Jak se konjak používá?

Konjak je k dispozici online nebo také v obchodech se zdravou výživou. Můžete si nakoupit nejrůznější výrobky, které jej obsahují. Například konjaková mouka může být skvělým prostředkem, jak konjak zařadit do nejrůznějších pokrmů. Zaměřte se ale na to, abyste výrobky nakupovali od renomovaných výrobců. Neexistuje žádná schválená, standardizovaná dávka konjaku. Doporučené dávky se liší podle výrobce a k čemu je používáte. Obvykle se pohybují od 2 do 6 gramů. Postupujte podle pokynů výrobce.

Psyllium versus glukomannan

Některé doplňky potravin, které obsahují vlákninu, mohou být složeny buď s glukomannanu nebo z psyllia (popřípadě obsahují obě tyto složky). Oba dva – psyllium i glukomannan – jsou zdrojem rozpustné vlákniny a jejich kalorická hodnota je prakticky nulová. Psyllium získáváme z rostliny zvané jitrocel vejčitý, glukomannan se nachází v konjaku. Rozdíl spočívá také v tom, že zatímco glukomannan se v lidském organismu zcela rozpustí, psyllium zanechá nerozpuštěné částí.

Rozpustná vláknina před jídlem – dobrý nápad

Také odborníci se shodují na tom, že konzumovat rozpustnou vlákninu před jídlem není vůbec nebezpečné. Naopak – díky obsahu vlákniny se nepřecpete hlavním jídlem, naopak snížíte porce jídla a postupně se vám podaří zhubnout. Proč ale upřednostnit glukomannan před psylliem? Pokud chcete účinně hubnout, pak chcete vstřebávat co nejméně sacharidů a tuků. A právě v tom zpočívá jedna z výhod glukomannanu nad psylliem – glukomannan snižuje vstřebávání těchto dvou.

TOP NABÍDKA

Hubnutí pomalu, ale jistě

Díky konjaku se vám skutečně může podařit zhubnout. A to zcela přirozeně. Budete-li konzumovat konjakové potraviny, pak s postupem času sami od sebe snížíte porce jídla, které konzumujete. To vede samozřejmě k nižšímu množství přijatých kalorií a k postupnému hubnutí. Neslibujeme rychlé hubnutí, které může být z mnoha důvodů nebezpečné, ale postupné hubnutí bez jo-jo efektu.

Kde konjak můžeme najít?

Kromě doplňků potravy je možné konjak konzumovat také v rámci hlavního jídla. Existují výrobci, kteří se zaměřili na výrobu nejrůznějších konjakových potravin, jako je konjaková rýže, konjakové těstoviny či konjakové nudle. Někteří výrobci navíc nabízí konjak také ve formě hotového jídla, takže jej můžete konzumovat i když jste ve spěchu nebo neumíte vařit. Co takhle konjakové těstoviny s italskou omáčkou nebo s asijskou omáčkou? Vybírat si můžete pokrmy, které jsou samostatnými přílohami a samostatnými omáčkami, stejně tak jako kombinace obojího.

Součástí ostatních diet

Konjakové těstoviny je možné začlenit i do ostatních diet – ať už držíte klasickou redukční dietu, při které počítáte každou kalorii, či držíte některou z nízkosacharidových diet. Konjakové těstoviny, rýže či jiné produkty jsou totiž navrženy tak, aby neobsahovaly téměř žádné sacharidy, a proto se mohou stát oživením každého jídelníčku. Naopak můžete pociťovat přínosy, které plynou z obsažené vlákniny.

TOP NABÍDKA

Líbil se vám článek? Ohodnoťte ho, budeme rádi.

Napsat komentář

Tvůj email nebude zveřejněn.Povinné pole jsou označeny *

*

TOPlist