Chcete prorazit v online marketingu? Založte si profil na LinkedInu? 5/5 (1)

Sníte o práci v reklamce? Toužíte po vlastním online podnikání? Buďte vidět na sociálních sítích! Právě tam totiž firmy oslovují schopné lidi nejčastěji.

Sociálních sítí je v dnešní době opravdu hodně. Jen namátkou např. Facebook, Instagram, Pinterest, Twitter, v současné době je hitem Clubhouse. Nezapomínejme ale také na LinkedIn. Jeho sláva jde strmě vzhůru. Prozradím vám, proč se vyplatí si na něm vybudovat pověst odborníka a kde všude na internetu můžete ještě zazářit.

Proč se v roce 2021 vyplatí založit LinkedIn profil?

Není těch „socek“ už nějak moc? Jak to všechno stíhat? Jednoduše. Investujte čas jen tam, kde to má smysl. Rozhodně nepovažujte LinkedIn za nudnou síť pro manažery ve středním věku. Tak to vůbec není. Tato sociální platforma prošla za posledních několik let velkými změnami.

V současnosti se pyšní více než 675 miliony uživatelů po celém světe. Mladí lidé, zkušení byznysmeni, ale i mezinárodní firmy jej používají k propagaci své osoby či značky. LinkedIn slouží nejen pro hledání práce nebo potencionálních zaměstnanců, je také vhodným nástrojem pro navazování B2B spolupráce.

LinkedIn: nejpoužívanější pracovní sociální síť na světě

Kdo sociální síť LinkedIn podceňuje, netuší o co přichází. Ona to zase tak úplně čistě formální komunita není. Dnes už to není místo jen pro headhuntery. A co se dá na LinkedInu dělat? Můžete navazovat kontakty s ostatními zajímavými uživateli a sledovat jejich příspěvky, komentáře a názory nebo sdílet své odborné články.

Např.: Představte si, že hledáte práci v reklamní agentuře jako marketingový specialista. Jak využijete LinkedIn? Můžete si založit profil, přidat si do kontaktů podobně orientované lidi a reklamní agentury, které vás zajímají. Pravidelně pak sdílejte originální obsah – odkazy na aktuální články z oboru, vaše postřehy, zamyšlení na dané téma, případové studie a získané zkušenosti.

Komunikujte s ostatními, poraďte jim, když to budou potřebovat. Měsíčně tak zaujmete stovky (až tisíce) lidí, kteří se mohou stát zákazníky, klienty a obchodními partnery.

Jak na úspěšný LinkedIn profil? Krok za krokem

Snažte se, aby byl váš profil vskutku originální, přehledný a zaujal návštěvníky na první pohled. Změňte si úvodní fotografii, nahrajte profilovou fotku, kde vám to sluší a usmíváte se a vyplňte informace o vás. Podíváme se na to zblízka a podrobněji.

1. Profilová fotka a úvodní vizuál

Jedná se o prvek, který uvidí uživatelé LinkedInu jako první. Proto se na výběru dejte opravdu záležet. Většina lidí dá na první dojem. Ten rozhoduje, zda se na váš profil prokliknou a budou se chtít dozvědět něco víc o vaší osobě. Rozhodně nemusíte použít nudnou pasovou fotku, naopak nejlepší bude ta, kde vám to bude slušet, budete vypadat mile, příjemně a usměvavě.

Pozor na dostatečnou kvalitu – osvětlení a ostrost. Stejně tak si odpusťte rozpustilé, vyzývavé a vulgární fotky, ty se na LinkedIn nehodí!

Úvodní fotografie by měla dokreslit vzhled celého profilu. Ideální je, když uživatelé podle tohoto vizuálu hned poznají, čemu se profesně věnujete. Nenechávejte si tedy na profilu automaticky nastavené pozadí. Projevte trochu kreativity a popusťte uzdu fantazie. Vyřádit se můžete třeba s pomocí Canvy, která je v základu zdarma.

2. Vzdělání a pracovní zkušenosti

 

Profil je v podstatě i vaším životopisem a reklamou na vaše schopnosti. Uveďte tedy nejvyšší dosažené vzdělání, kde jste pracovali a jaké máte zkušenosti. Prodejte chytře co umíte. Nezapomínejte na zdánlivé maličkosti, jako jsou dobrovolnické práce, školení, rekvalifikační kurzy, získané osvědčení, certifikáty apod.

3. Zajímavý a aktuální obsah

Udržujte váš profil stále aktuální. Nikoho nezajímá co bylo před 10 lety. Vyzdvihněte to nejlepší z poslední doby a obsah čas od času upravte. Děláte teď na zajímavém projektu? Podařilo se vám něčeho dosáhnout? Absolvovali jste kurz marketingu a máte v ruce čerstvý certifikát? Dejte to svým kontaktům vědět!

Závěrem: Držet se pravidla, že méně je více a přidávejte jen vskutku zajímavé věci. K vašemu profilu připojte třeba odkaz na váš web, portolio, e-shop, videoobsah a publikované články.

 

Autor: Zuzana Klímová, Orange Academy s.r.o.

Líbil se vám článek? Ohodnoťte ho, budeme rádi.

Napsat komentář

Tvůj email nebude zveřejněn.Povinné pole jsou označeny *

*

TOPlist