Domů Tělo & Zdraví Hubnutí Jak ztratit břišní tuk po padesátce, co říkají odborníci Zatím bez hodnocení.

Jak ztratit břišní tuk po padesátce, co říkají odborníci Zatím bez hodnocení.

65

Jak ztratit břišní tuk po padesátce, co říkají odborníci

Odborníci nám radí, že po padesátce je břišní tuk mnohem obtížnější ztratit než v mládí. Nicméně existují určité strategie a cvičení, které mohou být účinné i v pokročilém věku. Zapojte se do boje proti nadbytečnému tuku kolem pasu a zlepšete své zdraví.

Zde vám přinášíme několik klíčových bodů, které byste měli mít na paměti:

Vědomá strava: Sledujte svůj jídelníček a snažte se jíst zdravé potraviny, které bohaté na živiny. Omezte konzumaci nasycených tuků, rafinovaného cukru a nezdravých potravin.

Cvičení: Investujte čas do pravidelné fyzické aktivity. Zkuste zařadit aerobní cvičení, jako je chůze, plavání nebo jízda na kole, a posilovací cvičení, které pomáhají posílit břišní svaly.

Stresové management: Stres může vést k hromadění tuku v břiše. Naučte se relaxační techniky, jako je meditace, jóga nebo dýchání, které vám pomohou uvolnit napětí.

Kvalitní spánek: Nedostatek spánku může ovlivnit hladinu hormonů, které regulují chuť k jídlu a ukládání tuku. Snažte se spát dostatečně dlouho a vytvořte si pravidelnou spánkovou rutinu.

Sledování těchto doporučení vám může pomoci při snižování břišního tuku po padesátce. Nezapomeňte však konzultovat s odborníkem, který vám může poskytnout individuální rady a přizpůsobit plán vašim potřebám.

[highlight]TIP: Pokud potřebuješ opravdu zhubnout podívej se na top Českou dietu [/highlight]

 

Přibývající padesátka je další krásnou kapitolou života. Bohužel se však s věkem stává boj o zhubnutí až příliš reálným. Provedením několika nezbytných úprav ve svém životním stylu můžete vyrazit ten visící tuk na břiše a s nadšením vklouznout do těch přiléhavých džínů, které jste téměř vyhodili. Pokud vás zajímá, jak shodit břišní tuk po padesátce, promluvili jsme si se dvěma členy naší rady lékařských odborníků, Brittany Dunn, MS, RDN, CD., registrovaná dietoložka a šéfkuchařka specializující se na sportovní výživu, a Amy Shapiro, MS, RD, CDN, zakladatelka a ředitelka společnosti Real Nutrition, soukromé praxe v New Yorku, která se věnuje zdravému a úspěšnému vedení klientů k jejich optimální výživě, hmotnosti a celkové pohodě, která přesně rozebírá, jak můžete rozpustit břišní tuk a odhalit své všestranně štíhlejší já.

Čtěte dál a seznamte se s těmito nejlépe doporučenými tipy a triky od odborníků. A až dočtete, nenechte si ujít těchto 8 cviků ve stoje, které rychle odstraňují břišní tuk.

Vláknina

Potraviny s vlákninou

Pokud chcete zhubnout a dodržovat zdravou stravu, vláknina je vaším novým BFF. „Vláknina poskytuje větší pocit sytosti, pokud je součástí jídla,“ říká Dunn. „Protože zpomaluje trávení, cítíme se díky ní déle sytí; snižuje se tak potřeba jíst znovu v dřívější době. Vláknina také hraje roli při podpoře zdraví střev, pravidelnosti střev a regulaci hladiny cukru v krvi.“

Až se příště chystáte vyrazit do obchodu s potravinami, nezapomeňte si aktualizovat nákupní seznam o chutné a syté svačinky s vlákninou na hubnutí. Pochoutky, jako jsou mražené maliny v čokoládě, avokádové krekry, plátky hrušky se sýrem a marinovaná artyčoková srdíčka, vám zajistí, že si pochutnáte na něčem zdravém a plném vlákniny.

Středomořská dieta

koncept středomořské stravy

Další dietní tip, který se vám bude hodit, až příště vyrazíte na trh? Dunn doporučuje: „Pravidelně konzumujte potraviny, které jsou v souladu s dietou DASH nebo středomořskou dietou. Tyto potraviny mají nižší obsah tuku, obsahují více zdravých tuků (omegy), zaměřují se na zvýšený příjem ovoce/zeleniny a celozrnných obilovin a kladou menší důraz na přidané cukry. Všechny tyto faktory jsou velmi užitečné při zavádění za účelem snížení celkového množství tělesného tuku.“

Pokud středomořskou dietu neznáte, tento stravovací režim klade důraz na ovoce, zeleninu, fazole, ořechy, celozrnné potraviny, bylinky a koření spolu s mírnou konzumací drůbeže, mléčných výrobků, vajec a mořských plodů. Dieta DASH (Dietary Approaches to Stop Hypertension Diet) je zaměřena na podporu zdraví vašeho srdce a zároveň pomáhá při snižování hmotnosti. Můžete jíst ovoce, jako jsou jablka, banány, datle, pomeranče a broskve, celozrnné obiloviny, jako jsou ovesné vločky, celozrnný chléb, hnědá rýže a celozrnné těstoviny, zeleninu, jako je brokolice, mrkev, špenát a brambory, libové bílkoviny, jako jsou vejce, kuřecí maso bez kůže, ryby a pečené maso, a nízkotučné mléčné výrobky.

Bílkoviny

přísady pro proteinový koktejl

Nezapomeňte na bílkoviny! Stejně jako vláknina je i zvýšení příjmu bílkovin chytrý nápad. „Starší lidé mají zvýšenou potřebu bílkovin,“ říká Dunn. „Zvýšení příjmu bílkovin může pomoci při hubnutí a udržování hmotnosti. Pomůže také podpořit doporučený silový trénink, protože podporuje regeneraci a zotavení svalů.“

Shapiro souhlasí s tím, že je zásadní splnit své cíle v oblasti bílkovin. Vysvětluje: „Konzumací dostatečného množství bílkovin můžete přispět k udržení svalové hmoty a podpořit metabolismus, což zvýší spalování kalorií a v ideálním případě povede k úbytku hmotnosti. Doporučuji zaměřit se na 21 až 30 gramů na jedno jídlo, což odpovídá přibližně třem až šesti uncím libových bílkovin.“

Možnosti jsou neomezené – od proteinových koktejlů přes pečivo s proteinovým práškem až po chutná jídla bohatá na bílkoviny. Zvažte zařazení potravin plných bílkovin, jako je losos, čočka, syrovátkový proteinový prášek, vlašské ořechy, nízkotučný tvaroh, arašídové máslo, vaječné bílky, konzervovaný tuňák a kuřecí maso, do svého týdenního jídelníčku.

Cvičení

Pokud ještě necvičíte odporový trénink, je nejvyšší čas naskočit do rozjetého vlaku. S přibývajícím věkem – konkrétně po třicítce – můžete každých deset let ztratit tři až pět procent svalové hmoty. Provádění silových cvičení může pomoci zmírnit tento přirozený úbytek svalové hmoty, který přichází s přibývajícím věkem.

„Větší množství svalové hmoty také ovlivňuje váš metabolismus, protože k jejímu udržení potřebuje tělo větší množství energie,“ říká Dunn. „Zvýšení odporového tréninku vám může pomoci zhubnout a udržet nebo zlepšit vaše fyzické funkce.“

Sacharidy

vyhněte se konceptu sacharidů

Ujasněme si jednu věc: I když jsou sacharidy po padesátce zdravé, obvykle je ukládáte snadněji než v mladším věku. „Stáváme se méně citliví na inzulín a ukládáme přebytečné sacharidy kolem středu těla,“ říká Shapiro. „Proto klientům doporučuji doplňovat zdravé sacharidy, jako je ovoce, zelenina a porce celozrnných obilovin v kontrolovaném množství (asi 1/3 šálku na porci).“

Přerušovaný půst

přerušovaný půst

Podle systematického přehledu publikovaný v časopise Původní publikace The College of Family Physicians of Canada, ve 27 zkoumaných studiích se přerušovaný půst ukázal jako slibný, pokud jde o úbytek hmotnosti, přičemž bylo stanoveno rozmezí od 0,8 % do 13 % výchozí tělesné hmotnosti.

„Výzkumy ukazují, že s přibývajícím věkem může IF přispět k podpoře úbytku hmotnosti,“ říká Shapiro. „Doporučuji ženám začít s 12 až 14 hodinami v závislosti na tom, kde se nacházejí ve svém cyklu, a snažit se začít jíst dříve během dne a přestat jíst dříve během dne. To také pomůže omezit příjem potravy ve večerním čase, kdy máme tendenci jíst „svačinky“ a potraviny, které jsou vysoce kalorické, ale málo výživné.“

Pijte vodu, hodně vody

žena odpočívá, pije vodu a odpočívá od cvičení

Pravidelné popíjení staré dobré H2O je dalším zásadním tipem schváleným odborníky, jak ztratit břišní tuk po padesátce. „S přibývajícím věkem ztrácíme mechanismus žízně a máme tendenci chodit dehydratovaní,“ vysvětluje Shapiro. „Příjem vody pomáhá se vším od trávení po hladinu energie, snižuje hlad/chuť k jídlu, metabolismus, detoxikaci a hubnutí. Doporučuji, abyste se každý den zaměřili na 1/2 své váhy v uncích jako na základní hodnotu.“ Pokud máte tendenci zapomínat doplňovat vodu, zvažte investici do láhve s vodou, která vám připomene, kdy potřebujete doplnit.

dieta

Jak ztratit břišní tuk po padesátce, říkají odborníci

Jaké jsou nejlepší metody ztráty břišního tuku po padesátce?

Odborníci doporučují kombinaci cvičení zaměřených na břišní svaly a celkového tělesného pohybu, jako je například chůze, plavání nebo jízda na kole. Důležitou součástí je také zdravá strava s vyváženým příjmem živin.

Která cvičení mohu provádět pro ztrátu břišního tuku?

Mezi účinná cvičení pro ztrátu břišního tuku patří například plank, sed leh do předkroku nebo různé cviky s medicinbalem. Je však důležité individuálně přistupovat k výběru cvičení a přizpůsobit je svým fyzickým možnostem.

Na co bych se měl zaměřit ve stravě při hubnutí?

Při hubnutí a ztrátě břišního tuku je důležité snížit příjem tuků a rafinovaných cukrů. Místo toho by měla být strava bohatá na vlákninu, zdravé tuky, bílkoviny a dostatečný příjem zeleniny a ovoce. Dbejte také na dostatečný pitný režim a omezte konzumaci alkoholu.

[highlight]TIP: Pokud potřebuješ opravdu zhubnout podívej se na top Českou dietu [/highlight]

Podívejte se, jak funguje dieta:

Díky, že jste dočetli až sem. Doufám, že se článek aspoň trošku líbil a přečtete si i některé další články na našem webu.

Kategorie – hubnutí a zdravý životní styl

Líbil se vám článek? Ohodnoťte ho, budeme rádi.

65 KOMENTÁŘE

  1. whoah tbis blog iis fantaatic i rally likke studyng your posts.
    Keep up the greaat work! You know, msny people aree hunting arounnd for thhis information,
    yoou cann aid them greatly.

  2. I waas suggested this weeb sitye bby my cousin. I’m
    nott sure whether this post iis written byy him aas nno oone else know suhch detailed about mmy difficulty.
    You’re amazing! Thanks!

  3. Whhen I origially commented I clicked thee „Notify me when new comments are added“ chheckbox andd noow eah tome a comnment iss adxed I gget theee emails wkth the saame comment.
    Is thre aany way you can rsmove me from thatt service? Thannk you!

  4. aall thee time i used to reasd smaller postts whikch also clear their motive, aand that iss aso hapening with this parafraph which I am reading
    now.

  5. Howdyy would you mind etting me kjow whch web
    hopst you’re using? I’ve loaded your bblog in 3 different browsers andd I must saay this bpog loads a
    lot fasster then most. Can youu suggest a good hostting provider att a reasonabl price?
    Cheers, I appreeciate it!

  6. I doo consider alll off tthe conjcepts you’ve introduced
    foor yojr post. They arre really convincing and caan definitely work.
    Nonetheless, the poists aare very qick ffor novices.
    Mayy yyou pease prolong them a little froom nexct time?
    Thankss forr tthe post.

  7. What i do not understood is if truth be told how you’re now not really a lot more smartly-preferred than you may be right now. You are very intelligent. You realize therefore significantly relating to this subject, made me personally consider it from so many various angles. Its like women and men are not fascinated unless it’s something to do with Woman gaga! Your own stuffs outstanding. Always take care of it up!

  8. Great tremendous issues here. I?¦m very happy to see your post. Thanks so much and i’m looking forward to contact you. Will you kindly drop me a mail?

  9. I will immediately grab your rss as I can not find your e-mail subscription link or newsletter service. Do you’ve any? Kindly let me know in order that I could subscribe. Thanks.

  10. My developer is trying to persuade me to move to .net from PHP. I have always disliked the idea because of the expenses. But he’s tryiong none the less. I’ve been using Movable-type on a variety of websites for about a year and am anxious about switching to another platform. I have heard fantastic things about blogengine.net. Is there a way I can import all my wordpress content into it? Any kind of help would be greatly appreciated!

  11. hey there and thank you in your info – I’ve definitely picked up something new from proper here. I did on the other hand expertise several technical issues using this web site, as I experienced to reload the website lots of instances previous to I could get it to load properly. I have been thinking about in case your web hosting is OK? Now not that I am complaining, however sluggish loading instances instances will sometimes impact your placement in google and can injury your quality ranking if ads and ***********|advertising|advertising|advertising and *********** with Adwords. Well I’m including this RSS to my email and could glance out for much extra of your respective fascinating content. Make sure you replace this again very soon..

  12. Greetings from Florida! I’m bored to tears at work so I decided to browse your blog on my iphone during lunch break. I really like the info you present here and can’t wait to take a look when I get home. I’m surprised at how fast your blog loaded on my cell phone .. I’m not even using WIFI, just 3G .. Anyhow, superb blog!

  13. I cherished up to you’ll obtain performed proper here. The caricature is tasteful, your authored subject matter stylish. nevertheless, you command get bought an shakiness over that you wish be handing over the following. unwell undoubtedly come more earlier again as exactly the same just about very often inside case you defend this increase.

  14. An impressive share, I just given this onto a colleague who was doing a little analysis on this. And he in fact bought me breakfast because I found it for him.. smile. So let me reword that: Thnx for the treat! But yeah Thnkx for spending the time to discuss this, I feel strongly about it and love reading more on this topic. If possible, as you become expertise, would you mind updating your blog with more details? It is highly helpful for me. Big thumb up for this blog post!

  15. I’m curious to find out what blog system you are using? I’m having some minor security problems with my latest blog and I’d like to find something more safeguarded. Do you have any suggestions?

  16. This is very interesting, You are a very skilled blogger. I have joined your rss feed and look forward to seeking more of your great post. Also, I’ve shared your site in my social networks!

  17. I have not checked in here for some time since I thought it was getting boring, but the last few posts are good quality so I guess I will add you back to my everyday bloglist. You deserve it my friend :)

  18. What i don’t understood is in reality how you are no longer really a lot more neatly-liked than you may be now. You’re so intelligent. You understand therefore significantly with regards to this matter, made me personally imagine it from numerous numerous angles. Its like men and women are not interested unless it is one thing to do with Woman gaga! Your individual stuffs great. Always deal with it up!

  19. FitSpresso is a natural weight loss supplement that will help you maintain healthy body weight without having to deprive your body of your favorite food or take up exhausting workout routines.

  20. What i do not realize is in truth how you’re not actually much more well-liked than you may be right now. You are so intelligent. You realize thus considerably in the case of this topic, produced me personally believe it from so many numerous angles. Its like men and women don’t seem to be involved except it is one thing to do with Woman gaga! Your individual stuffs outstanding. Always maintain it up!

  21. Great post. I was checking continuously this blog and I am impressed! Extremely useful information particularly the last part :) I care for such information much. I was seeking this certain info for a long time. Thank you and best of luck.

  22. I feel this is among the such a lot important information for me. And i am happy reading your article. But want to observation on few basic issues, The website taste is great, the articles is in point of fact great : D. Just right process, cheers

  23. I think other web site proprietors should take this website as an model, very clean and magnificent user friendly style and design, as well as the content. You’re an expert in this topic!

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno