Nejlepší cvičení na hubnutí – které cviky zaručeně pomohou 5/5 (3)

Nejlepší cvičení na hubnutí – Rádi byste zhubli a hledáte opravdu efektivní cestu? Víme, jaký sport se pro zhubnutí hodí nejlépe. Zajímá vás, které svaly a partie tvaruje běh, co pozitivního vám přinese tenis nebo jak je na tom třeba jízdní kolo?

Podíváme se postupně na různé tipy na doma, na ven nebo na profi sportoviště. Vyberte si ten svůj ideální pohyb a věnujte se mu. Nebo kombinujte několik typů najednou, podle toho, jaké problematické partie vás aktuálně trápí. Je to opravdu jen a jen na vás.

✅Jak na efektivní hubnutí v tělocvičně

Začneme právě tímto bodem, protože většina z nás zamíří právě do tělocvičny, když se snaží nějaké to kilo zhubnout. Ano, k procvičení se tu musíte nutit, ale obvykle jen na začátku. Pokud vytrváte, budete se brzy na svou pravidelnou dávku adrenalinu a dobré nálady dokonce těšit, a to zvláště, pokud narazíte na dobrou partu a šikovného trenéra.

Pamatujte si, že žádná lekce nebude zbytečná, i když se výsledky mohou dostavovat doslova jako na houpačce. Zatímco jeden měsíc ztratíte hned čtyři kila, ten další se váha skoro nepohne, je to přirozené. Vaše tělo se teprve nové zátěži přizpůsobuje a nedá se úplně přesně odhadnout, jak bude reagovat.

Nejlepší je začít se svou prací na fyzičce tam, kde najdete nejenom moderní vybavení, ale také zkušené instruktory a trenéry. Ukáží vám, kde děláte chyby (při samotném cviku i používání cvičebního nářadí) a poradí i se spoustou dalších věcí. Včetně správného jídelníčku.

✅Jak by měla vypadat vaše návštěva posilovny

Začněte patnácti minutami na zahřátí. Jakmile si je odbudete, pokračujte sérií vytrvalostních cvičení. Pokud chcete nejlepší výsledky, zaměřte se na cvičení s nízkým zatížením při 12-15 opakováních. Kombinujte celé série prostřednictvím celotělového tréninku nebo vsaďte na tzv. kruhový trénink. Mezi nejlepší cvičení na hubnutí se pak určitě počítá i tzv. anaerobní cvičení – běh na pásu apod.

Nás tip: jste v tělocvičně poprvé a vůbec nevíte, kde začít? Podívejte se na tohle šikovné video pro všechny, kteří to s hubnutím myslí opravdu vážně. Vyhnete se tak svalové horečce, přetížení a mnoha dalším věcem, kvůli kterým je pro mnoho lidí jejich první návštěva v tělocvičně také tou poslední.

✅Na co si dát pozor, když se rozhodnete pravidelně posilovat

Trpíte onemocněním srdce nebo máte důvodné podezření, že s vašimi myokardovými svaly není něco v pořádku? Měření tepové frekvence v nemocničních podmínkách nemusí mít potřebný efekt, mnohem důležitější je sledování aktivity srdce během všech běžných činností v rámci celého dne. A právě k tomu slouží aktuálně oblíbený a šikovný zdravotní náramek (EKG náramek), který byste si měli vzít do tělocvičny určitě s sebou.

Sledování srdečního tepu probíhá kontinuálně, k zaznamenání pak lze využít jednoho ze dvou kontrolních mechanismů.

  • Při očekávání nadstandardní zátěže nebo podezření na činnost, která u vás problémy obvykle vyvolává (nemusí jít jen o posilovnu, ve hře je třeba chůze do schodů, napjatá atmosféra na firemních poradách atd.) stačí stisknout senzor EKG a měření vaší tepové frekvence bude zaznamenáno a uloženo do interní paměti.
  • Automatický záznam srdeční činnosti (o délce 30 vteřin) se pak provede automaticky ve chvíli, kdy se váš srdeční rytmus stane nepravidelným. Jde o důležitý prvek bezpečnosti a přesnosti měření, protože tyto ataky se často dostavují i bez návaznosti na jiné zdravotní obtíže a vy tak vůbec nemusíte problém zaznamenat.

Záznamy jsou volně dostupné pro vašeho ošetřujícího lékaře, nebo je lze zpracovávat a vyhodnocovat ve speciální mobilní aplikaci. Okamžitě tak zjistíte, je-li pro vás hubnutí v posilovně vhodné. A pokud si nebudete jistí, jednoduše své výsledky zkonzultujete se svým ošetřujícím lékařem.

✅Potřebujete si dodat motivaci? Jde to docela jednoduše

Chcete svému trenérovi sdělit, že do dnešního tréninku opravdu dáváte všechno, ulevit si alespoň esteticky při nenáviděném cvičení nebo dodat motivaci všem okolo včetně sebe? Nic není snazší. Stačí si vybrat třeba to správné tričko. Nápisy jako I HATE CARDIO, Opravdu, jsem tady omylem! nebo Fitness evolution v atraktivním designu vyjádří vaše pocity za vás a navíc vám budou opravdu slušet.

Vůbec nezáleží na tom, jakou postavu zrovna máte. Vyberte si dámský nebo pánský (unisex) střih a přidejte tu správnou velikost, vybírat můžete až do 5XL! Kvalitní materiál triček zajistí, že budou skutečně dobře sedět a nezačnou plandat již po druhém vyprání. Všechna trička používaná pro kvalitní potisk pochází vždy od renomované značky a všechny textilie jsou speciálně určené pro potisk.

✅Nejlepší cvičení na hubnutí, které zvládnete venku

O zdravém životním stylu se dnes hodně mluví, ale jen málokdo si pod tímto pojmem dokáže představit něco konkrétního. Jeden z možných výkladů mluví o tom, že jde o návrat k tomu, co pro nás bylo dříve přirozené a co nám prospívá. A sem bezpochyby patří třeba i chůze naboso. V historii lidstva jsou boty poměrně novým vynálezem, nejsou tu ani 10 000 let. Objevily se hlavně jako ochrana před nepříznivými podmínkami. Zima totiž chození naboso příliš nepřeje.

Přecházející jaro je proto ideální příležitostí ke změně vašich zvyků. Jedním z nejlepších „cvičení“ na hubnutí je totiž běh. A pokud ho navíc spojíte s bosochůzí, která zapojuje docela jiné svaly, budete jeho výsledky příjemně překvapeni. Doporučeny jsou samozřejmě i dlouhé procházky ve svižném tempu.

A kam dál? Určitě na kolečkové brusle. Jsou perfektní tehdy, když potřebujete plynulost pohybu bez přetěžování bolavých kloubů apod. Jakmile se vyhrabete z období prvních pádů nečeká vás už žádný trhaný pohyb ani nepříjemný tlak. Jde tak o cvičení zároveň velmi šetrné

A co dělat, pokud na pravidelný pohyb venku nemáte čas třeba kvůli malým dětem? Přizpůsobte se. Maminky nejmenších capartů třeba jistě ocení praktické a cenově dostupné kapsy na nošení. Díky praktickému systému tří brzdiček na stažení je možné nosítko přizpůsobit aktuální velikosti dítěte a dokonce ho opatřit i praktickou kapucí! Nemusíte tak investovat do různých velikostí téhož vybavení nebo se učit složité vázání nosících šátků.

A zatímco vrchní softshellová vrstva se postará pohodlí vašeho miminka, vnitřní bambusová pečuje o jeho pokožku a brání alergickým reakcím. Na nosítko si můžete pořídit také praktickou bundu, do níž ho zaručeně zapnete a budete tak v teple oba dva.

✅Venkovní sporty podle oblasti, kterou trénují

Zajímá vás hubnutí v konkrétní problematické partii? Podívejte se na to, které tělesné partie vytvarujete v současnosti nejoblíbenějšími venkovními sporty. Bude pak snadné se rozhodnout pro to, které vám může prospět nejvíce.

Druh venkovní aktivity Prospěšné působení Spálené kalorie za hodinu při váze 90 kg
Běh
  • posiluje zejména svaly stehen a lýtek
  • zlepšuje vytrvalost
9 km za 60 minut – 891 kcal.
Jízdní kolo
  • usnadňuje spalování tuků
  • procesy přeměny tuků na energii jsou nejrychlejší
  • tvaruje hlavně stehna a lýtka
  • posiluje břišní svaly
20 km na kole za 60 minut – 729 kcal.
Lyže
  • zesilují a zeštíhluje stehna
  • tvaruje hýždě a oblast okolo žaludku
657 kcal
Tenis
  • posiluje koordinaci
  • tvaruje svaly paží
  • posiluje záda a střed těla
648 kcal
Fotbal
  • odčerpává tuk ze stehen, boků a hýždí
729
Koupání
  • je velmi dobré pro lidi s onemocněním páteře a kloubů
  • tvaruje horní části těla
60 minut rekreačního plavání – 549 kcal

 

Už víte, čím začnete? Pokud jste se rozhodli třeba pro běh, bude se vám určitě hodit tohle video, velmi stručně shrnující veškeré hodnotné tipy pro začátečníky.

✅Vrhnout se můžete třeba i na plavání

Venku už se začíná oteplovat a brzy se určitě otevřou i vnitřní bazény. Tak proč nepodpořit fyzičku také tímto způsobem? Z tabulky výše vidíte, kolik kalorií můžete za hodinu rekreačního plavání spálit. Abyste si však více neublížili než prospěli, musíte si pohlídat také správnou techniku. Je chybou snažit se držet hlavu neustále nahoře. Tím totiž přetěžujeme krční páter. Pokud vám vadí voda v nose a v očích, vybavte se plaveckými brýlemi. Dnes už nejde o nic mimořádného, takže s nimi můžete do bazénu nebo k vodě bez obav vyrazit.

Správná technika plavání je taková, při níž je páteř ve víceméně rovné poloze – a to včetně té krční. Hlava se tedy poměrně pravidelně ponořuje pod hladinu a rozhodně netrčí vzhůru jako periskop. Zapomeňte na to, co vás učili pří školní lekci plavání a vzdělejte se u profíků.

Stačí věnovat tři minuty tomuto videu a hned budete o kousek chytřejší:

A čím si dodat motivaci? Třeba správným střihem plavek. A to platí hlavně pro muže, protože slipové plavky už z pláží pomalu mizí. Jsou to ponejvíce naši otcové a dědové, kteří ještě stále nedají dopustit na tento nepříliš estetický zvyk. Na vypracovaném těle z posilovny sice mohou slipy vypadat dobře, ale to je tak všechno. Pokud máte jen trochu větší pozadí nebo hustou hřívu chlupů, kterou si rozhodně nehodláte holit (nejste přece metrosexuál, že ano), udělají vám tyto pánské plavky službu spíše medvědí.

Nenosí se už ani bermudy dlouhé až ke kolenům, které vyvolávají dojem, že pod nimi ukrýváte cosi nehezkého a navíc vám zbytečně přidávají centimetry v pase i na stehnech. Skutečně in jsou šortkové elastické plavky ve svěžích barvách nebo s designem moderních geometrických linií. Dva šikmé proužky umístěné na boku mají také nezanedbatelný zeštíhlovací efekt. Šortkovým plavkám navíc pár faldíků navíc rozhodně nevadí. Buď je taktně skryjí nebo od nich odvedou pozornost jinam.

✅Opravdu musím cvičit, když chci zhubnout?

Bohužel ne vždy si dokážeme najít dostatek času na to, abychom si každý den pořádně dali do těla. Ale jde to neštěstí i jinak. Oblíbené proteinové alias nízkosacharidové nebo také jiným názvem ketodiety vás totiž dokáží zbavit přebytečného tuku i ve chvíli, kdy tomu pohybu zrovna příliš nedáte. Stačí se povídat do našeho úspěšného článku:

Nejúčinější diety a pro koho je a není dieta vhodná

Porovnali jsme tu opravdu hodně známých diet: Cambridge, Matchingovou, Dukanovu, Atkinsonovu apod. A jak nám vyšlo celkové srovnání se můžete podívat rychle a jednoduše v závěru článku.

Rozhodně však není tajemstvím, že nejvíce fandíme (i díky nabytým zkušenostem) dietám proteinovým. A dokážeme vám to v článku: Jaká dieta je nejlepší? Proteinová dieta. Nebudeme tady opakovat, co už dávno víte. Jen malinko naťukneme, že jde o proces zcela přirozený, vyvinutý lékaři a opravdu účinný. Nemusíte se bát omezení cukrů, vaše tělo i tak dostane veškeré potřebné výživové látky. A jak si vybrat mezi dietami?

Můžete vsadit buď na jednotlivé recenze, které už na našem magazínu vyšly:

KetoDiet recenze a moje zkušenost – funguje nebo ne?

KetoFit recenze a zkušenosti – co dělá tuto dietu vyjímečnou?

KetoMix recenze a zkušenosti – Skutečně se jedná o zázračnou dietu?

Dieta Prodietix recenze, zkušenosti, diskuze, výsledky Francouzské proteinové diety

Nebo vsadit na porovnání tří nejoblíbenějších proteinových diet, které jsme shrnuli v článku: Která proteinová dieta je nejlepší – porovnání Ketomix, Ketofit, Ketodiet. ¨Pokud se rozhodnete hubnout jen pohybem, určitě vám v tom bránit nebudeme. Ale proč si tak trochu nepomoci i profi výživovými programy?

Líbil se vám článek? Ohodnoťte ho, budeme rádi.

Napsat komentář

Tvůj email nebude zveřejněn.Povinné pole jsou označeny *

*

KETOMIX - Sleva 25% pouze tento týdenCHCI SLEVU
TOPlist